Hei, toi olis varmaan aika hyvä idea tuo putken laitto poskipyörien väliin. Ja katukäytössä toisen vetarin poisto on kans hyvä ajatus eipä olis ihan heti tullu itsellä mieleen, kun mulla ei (vielä) oo rikkinäisiä takavetareita niin siihen tilallehan menee varmasti edestä se tumppiakseli (ulompi vetari).
Eli tämänhetkinen pläni: rälläköin ja sorvaan poskirattaista hampaat pois, ja liimaan ne jollain soppelilla paksulla puikolla isolla virralla kuoren kiinni, ja laitan poskirattaiden väliin soppelin putken vahvasta aineesta, ja tinaan senkin sikalujasti siihen kiinni. Pikkurattaat ja ristitapin jätän pois kokonaan, tai ainakin tapin, ne pikkurattaat jos saisi soviteltua sinne sekaan niin saataishan niistäkin saada vielä tukea jollekin. Jotenkin musta alkaa tuntumaan että hommassa saattaa mennä toinenkin puikko.
Hitsauksen helpottamiseksi puran tasauspyörästön mahdollisimman paljaaksi, myös sen ison vetorattaan otain irti, silloin suojattavaa ei pitäis jäädä kuin "lakrujen" paikat. Nähdään kohta (=kesällä) "halutaan ostaa rangen takavetareita" -osastolla, mun kaasujalka ei ole niitä keveimpiä, mutta 31" rengaskoko suojelee varmaan jonkinverran.
Jos kempin kanssa on toinen (tai molemmat?) takavetari poikki, niin huomaakohan katsastusmieskään sitä? Mitenhän dynossa menee, hun vaan toiselle puolelle taka-akselia tulee "voimaa" jakovaihteiston tasauspyörästä? Äh, jospa jaksais sittenkin vaihtaa aina sen vakioperän alle kun on tullut safarilta, tulispahan voiteluainen kosteusproentti nähtyä siinä samalla.
-Paavo
|