Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
En ole trolli. Kiinteä neliveto on yleensä päällä asfaltti tiellä talvisin jos liukasta ja ei voi ajaa yli 80km/h... Sanoi naapurini..
Oon varma että 90% palstalaisista ajaa 90% ajoistaan "maidonhakureissuja"..
Naapurillani on iso Toyota Lc jostain 80-luvulta,mutta en ole kateellinen sille, lähinnä vituttaa ja säälin kun se joka aamu lyö sen käyntiin vaille kuus ja antaa lämmetä sen n.puol tuntia ennen ajoo, koko pihamaa on savua täynnä ja helvetin kovat äänet siinä...
Ja meidän lähiössä on puolisen kilometriä hiekka/sora tietä, ja keväisin kun lumet sulaa niin tuo tie on täynnä reikiä kun tämä sankari painelee painavalla maasturillaan.
Antamassasi linkissä oli ns. kovan luokan maastureita, ilman rakentelua ne jää kiinni siihen n.10cm hankeen... olen nähnyt.
|
Auton vetotavalla ei ole mitään tekemistä teiden kulumisen kanssa. Se on renkaan pintapaine ja nastat kun tietä kuluttaa. Itse asiassa neliveto todennäköisesti pienentää teiden kulutusta, lähinnä kiihdytyksissä nastat ei raapi tietä niin paljon kuin vajaavetoisissa.
Tarkkaa tilastoa olet pitänyt palstalaisten ajoista, oikein täytyy ihailla !!
Ja että teidän lähiötien hajottaa juurikin tämä yksi maasturi. Muut tiellä ajavat eivät vaikuta asiaan mitenkään ??
Vai että 10 cm lunta hyydyttää maasturin. Jopa allekirjoittaneen city-maasturilla on ajettu tasan 24 cm lumessa ja hyvin eteni.
Mitä jos ryömisit sen saman kiven alle, josta olet juuri kaivautunut päivänvaloon. Ihan aikuisten oikeasti et nimittäin tiedä näistä asioista yhtään mitään. Kiitos ja näkemiin.