Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 16.01.2004, 20:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaamassani Hitsiperässä oli hitsattu vain poskipyörät kunnolla kiinni caseen ja niitten väliin putki. Rangessa kun vakio vetoakseli on arka ajettaessa esim. lappalaisten kokoisilla pyörillä.Nyt kun sitten vetoakseli katkeaa, niin se käytännössä aina katkeaa rihlan juuresta. Tämän stumpin pois otto metsässä ei ole ihan helppoa vakioperästä, koska rihlat aina vähän purevat poskipyörään. Kun ristitappia ei ole tiellä vaan poskipyörät on yhdistetty putkella voidaan vetoakselit poistamalla lyödä stumppi pitkän varren kanssa pois poskipyörästä vetoakselin katkettua. Käytännössä jos vain autossa vielä on vanteet jotka eivät tule vetoakselin päälle, vaihtaa vetoakselin n. kymmenessä minuutissa. Katuajo ainakin kesäaikaan taas on helppoa, kun ottaa toisen takavetarin pois kadulla ajettaessa. Katkaistu vetarin laippa vaan tulpaksi reikään. Vetarin kestoon tietysti vaikuttaa älyttömästi ajotapa ja renkaan koko.

Antti Linnavuori

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten