Viestiketju: Rokkarin päivitystä
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 28.01.2011, 17:53
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Smile

Ensimmäinen koeajo takana





Sähläykseltä tuo Ossin touhu tosiaan näyttikin kun koeajon piti alkaa. Kompura ei suostunut ensin käynnistymään ja lopulta kun käynnistyi, ei suostunut sammumaan ollenkaan. Varmaankin hiekkapuhallusvaiheessa järjestelmään on päässyt roskia mutta siitä ongelmasta varmaan vielä suoriudutaan. Mutta yksi lisähomma muiden tänään ilmenneiden lisäksi. Eli ekalla videolla lukot saattoi pelata mutta jälkimmäisen videon kohdalla eivät, sillä ilmaletku posahti koeajon puolessavälissä.

Varsinaisen koeajon alkaessa ilmeni kaksi ongelmaa: moottori ei saa tarpeeksi bensaa ja ohjaustehostimen punpun hihna ei pysy paikoillaan.
-Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä mutta kun painetaan kaasu pohjaan se sammuu. Mestari itse tuli siihen tulokseen, että tehtyjen muutosten vuoksi kaasarin suutinkoko ei enää riittäisi. Hän aikoo vaihtaa suuttimet suuremmiksi. Bensasuodatin vaihdettiin ja vika ei ollut siinä.
-JMC:n kohdalla oli sama ongelma ohjaustehostimen pumpun hihnan kohdalla. Kun moottoria piristettiin, remmi ei pysynyt paikoillaan. Rokkarista ei ole koskaan aiemmin hihna lentänyt mutta tänään koeajon alkuvaiheessa hihna lensi hienolla kaarella lumihankeen. Mutta onneksi on kokemusta mitä pitää tehdä joten tuo ongelma korjaantuu jo pienemmällä ihmettelyllä.
-Ohjaus on nyt nopea. Ennen renkaiden ohjaus laidasta laitaan vaati 12 ohjauspyörän kierrosta, nyt enää 3. Tämän muutoksen aikaansaaminen vaati useammankin työtunnin.
-Apukuskin puoleinen pakosarjan liitos vuotaa edelleen vaikka tiivistämistä on yritetty. Siitä johtuu tuo sutsutus videoilla. Myös äänenvaimentimet pitää parantaa, nykyiset eivät todellakaan riitä!

Eli töitä tuli mutta ei se sentään enää liekkiä lyönyt. Muutenkin vaikuttaa pirteämmältä. Voisi jopa varovaisesti sanoa, että moottori taitaa vastata kaasuun kireämmin kuin ennen. Eli Veijon Esso oli oikeassa, turha hallispekulointi pois ja koeajolle! Nyt ollaan taas hieman viisaampia taikka sitten entistäkin tyhmempiä.

Huomenna suoritetaan uudet koeajot. Eli suuttimet on vaihdettu ja kompura korjattu. Mitä tulee ohjaustehostimeen, voi olla että sitä ongelmaa ei siihen mennessä saada kuntoon. Eli kuten tämän päivän videot, huomisetkin tullaan ajamaan ilman tehostettua ohjausta. Joten ymmärtäkää kömpelöt ohjausliikkeet.




__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten