Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Joo, onnistuu, paitsi valolaitteiden asennuksesta ja jarruista joudut hakeen hyväksytyn asiantuntijan lausunnon esim. Helsingin katsastuscenteriltä Test Worldin piikkiin. Papereihin uppoaa yht. 285 €: http://www.testworld.fi/AsiantuntijaHinnasto.pdf
Yks.hyv. meillä 150 € O1/O2-luokan peräkärryille, eli säästöä voi tulla parikin sataa verrattuna johonkin toiseen paikkaan.
|
Täytynee siis suunnata sinne päin, kunhan kärryn uskottavaan kuntoon vaan saa. No, kunhan lumet sulaa ja osat tulee hangen alta näkyviin, niin pääsee niputushommiin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Mä taas olen miettiny, että auton takapäässä ilmajouset vaikka lehtijousien kaverina ei olis hassummat koska niillä pystys säätä korkeuden aina sopivaksi kuormasta riippumatta.
|
Mulla on autossa lisäilmapussit taka-akselilla, ovat tosiaan hyvät kun kuorman kanssakin saa auton vaateriin. Seuraavaksi tarttis rakentaa traction barit, laittaa isommat pussit ja ottaa vähän lehtiä pois, niin olisi mukavampi ajaa tyhjänäkin.
Lainaus:
Jos pelkkää tasasta kulkua haluaa, mun mielestä toi keinutelihässäkkä vastaa siihen huutoon. Ja renkaissa on ilmaa, isommalla kuormalla nekin rupeaa joustamaan kun taas lehtijouset rupeaa olemaan pohjassa. Pienemmällä kuormalla jouset auttaa.
|
Tähän kärryyn ei vaan ole mahdollista laittaa kahta akselia, eli keinuteli on pois suljettu vaihtoehto joka tapauksessa. Lisäksi kuormattavuus helpottuu oleellisesti kun kärryn saa ihan tonttiin tarvittaessa, ajoramppeja ei välttämättä juuri tarvitse.
Lainaus:
Onko ilmajousikärryssä huomioitu mitä se tykkä oleilla mahdollisesti pitkiä aikoja käyttämättä ja sitten kärryä tarviikin yllättäen talvella kovassa pakkasessa?
|
Meinaat varmaan että paine laskee pusseissa lämpötilan vaikutuksesta? Tarkoituksena olisi mahdollisesti laittaa pieni akku ja kompura kärryyn, joilla sitten saisi säädellä jousitusta mieleisekseen. Lisäksi meinasin laittaa rengasventtiilit, että ilmaa saisi lisättyä huoltiksellakin, mikäli kärryn akku on sippi tai kompura rikki tai tulee muita vastoinkäymisiä. Huolenpitoahan tommoinen kärry vaatinee enemmän kuin lehti-/vääntöjousitettu