Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Periaatteessa se ulosotto pitää maastohenkilöautossa olla, mut esim. huoltoautoissa ei sitä tartte, koska niissä pakollisena on se huoltovarustus. Jostain syystä huoltoautoihinkin jää vain otteeseen lukemaan "nelipyörävetoinen, kytkimin varustettu voimanulosotto"
|
Tuo sitaateissa oleva teksti nimenomaan tarkoittaa että autossa on PTO!! Tosin sanamuoto ei ole "...voimanulosotto", vaan "...kytkimin varustetut voimansiirtolaitteet"
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Mutta kun katsoo näitä palstalaisten projekteja, niin aika monet on heittäneet vesilintua sillä ulosoton möykyllä, eikä ole kenellekkään langennu vielä veroja maksuun sen puutteesta.
|
Ei varmaan olekkaan, mutta saattaa langeta maksuun, minä en ainakaan ottaisi riskiä, koska summa on aika iso...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Liekkö sitä ulosottoa määriteltykään sen tarkemmin? Toyotassakin voi sanoa, et se ulosotto on siinä jakiksen hännässä, peltikopan takana. Jos haluaa ottaa voimaa siitä ulos, niin laittaa siihen stefan ja laipan.
Laipat ym. taitaa puuttua suurimmasta osasta ulosottoja muutenkin.
|
On se määritelty, pitää olla näkyvä akseli, tai laippa, ei saa olla peitetty, eli ainakin Jeepin Wagoneerit/Cherokeet 70-luvulla, joissa oli V8 ja automaatti ja jatkuva neliveto, piti aluevaihteiston suojalevy poistaa ja spooriakseli koneistaa pyöreäksi, jotta sai öljyt pysymään sisällä laatikossa ja laittaa sen peltisen suojalevyn tilalle laippa, jossa oli sitten sopiva stefa, akseliin ei mitään saa kiinni, mutta määrite täyttyy...