Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 15.01.2004, 14:49
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

> Ja toi onnistuu vain jos tasauspyörästön pystyy purkamaan noin että kuori on kaksi osainen

Tarkoitat ilmeisesti http://www.coloradok5.com/welded14bolt.shtml esitettyä tapaa? Rangen tasauspyörästön kuori on yksiosainen, eli sitä ei saa helpolla halki... Ja asiaa kovinkaan syvällisesti ymmärtämättä olisin taipuvainen olemaan Paulin kanssa samaa mieltä, ei voi olla kovin kestävä tuollainen, jos vaan johonkin hampaanväliin on räitty pienet kikkareet.

Yksi privaviestinä tullut neuvo:

> perässä tulisi olla mahdollisimman ehjiä omia osia paikoillaan kuten poskipyörät,
> pikkupyärät ja ristitapit että saadaan hitsattua MAHDOLLISIMMAN suurelta alalta kiinni

Oletteko samaa vai eri mieltä? Eli laittais suht ehyet hilut sisään, ja hitsais kaikki tönkkiin kiinni? Onko parempi kuin pelkästään hampaattomiksi sorvatut porkipyörät runkoon kiinni?

Niin sitten varulta tämäkin: tarvitsen yhden suhteellisen ehyen poskirattaan ja ristitapin...

Hitsaamisesta vielä, toinen kommentti privaviestistä:

> Muutamia periä on hitsattu normaalilla ok 48 puikoilla

Seppä ehdotteli 52 puikkoa, olisko kummankaan suhteen puoltoääniä? Onko isompi numero kovempaa ainetta? Ainakin poskirattaan hampaita rälläköisessä se vaikutti erittäin pehmeältä metallilta, rälläkkä uppos siihen paljon helpommin kuin esim. lattarautaan.

-Paavo

Vastaa lainaten