Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 14.01.2004, 15:54
nättijussi nättijussi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.03
Sijainti: Pohjois-Kurjala, .
Viestit: 31
Perusasetus

Runkkarin vaihteiston kesto riippuu käyttäjästä. Tuttu jokkisharrastaja on ajanut yli 600000 vaihteitoa aukaisematta ja vetää todella paljon harrastuksestaan johtuen. Toinen tuttu rikkoi vaihteiston 300000 lukemilla vaikka veti vain satunnaisesti pientä kevytperävaunua.

Vaihteiston kunto selviää kun vitosella pumppaat kaasua niin jos tuntuu selvä jysähdys/ kolahdus niin on vitosen päittäislaakerointi menossa (toki takaveto päällä jonkinlainen välys on havaittavissa, vaihteiston ja moottorin tuennat yms). Jos sama rumba jatkuu nelikko ja pieni perä päällä niin selvä homma. Laakerit ei tosin ole valtavan kalliit mutta töineen päivinen kyllä se jonkun satasen maksaa.

Toinen tyyppivika on 2 ja 3 vaihteen huono synkronointi joka on yleensä saatu aikaan huolimattomalla kaupunki ajolla, vaihteisto kun ei ole mikään sporttinen vaihdettava.

Ja v. 90 mallissa vaihteisto on sitä vahvempaa mallia (paksu vaihdekeppi).

Jos kone on kunnossa niin se lähtee kerta jysäyksellä käyntiin. Jos täytyy startata pitkään niin ei hyvä.

N. 1500kg kuormaa pajero viedä retuuttaa varsin sujuvasti, mutta jos kuorma kasvaa yli 2000kg olisi hj61 tojo parempi valinta, neljänlitran kutosturbon rinnalla kun kaikki muut on mopoja.

Jos maasturi seisoo tukevasti pyörillään on siitä se noin 3000 maksettava eli jos pajero on tervepeltinen ja tekniikaltaan kunnossa ja vielä ajokelpoiset renkaat niin osta pois. Tuskin ainakaan halvemmalla 90 maasturia löydät.

Iso maha on ruma kun se on tyhjä...
Vastaa lainaten