Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 13.01.2004, 23:03
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Jaa Blazer/Pickup? No yritetään jotain vääntää:

Eli vm 73-91 Blazer ja 73-87(-9?)

-10 pulttinen takaakseli luvattoman heikkotekoinen 12 jo parempi
-joku joskus väittänyt liian isoiksi?
-ohjaussimpukka meinaa rikkoa rungon
-ohjauksen alkuperäinen vetotanko ei tykkää joustoista/korotuksista
-bensakone tykkää (yllättäen) bensasta
-th700 automaatti ei ole vahvan maineessa
-varsinkin vanhemmat ruostuu pois
-alkuperäinen takalukko on aivan perseestä
-81 tullut np208 jakolaatikko laahaa melkein maata, alumiininen ei kestä iskuja
-samaisen jakoaskin takakardaanin slipyoke ei ole maasturiin oikein sopiva, varsinkaan korotettuna
-manuaalista automaattiin ei noin vain onnistu kuin jossain harvassa tapauksessa
-etuakselin nivelet ei kestä isoja renkaita
-70-luvun maastovälitys suurinpiirtein 2 tasan
-painossa löytyy, oma kitymaasturi painaa 2800 kg
-takaylitys, tankki vielä viksusti alimmaisena (Blazer)
Ja muutama plussakin:
+osia pystyy vaihtamaan melkein mistä yksilöstä toiseen tahansa
+tarvikkeita ja varaosia löytyy ja uuttakin saa (ostaa)
+manuaaleissa tosi tiuha ykkönen
+th350 ja th400 automaatteja parhaasta päästä
+70-luvun jakoaskit np203 (jatkuva) ja np205 (kytkettävä) erittäin kestäviä mutta painavia ja kookkaita, varsinkin 203
+np208 maastovälitys 2,61
+helppo ja halpa korottaa
+lukkoja löytyy kaikkiin akseleihin
+dieselillä pysyy polttoainekulut kurissa
+kokonsa ansiosta vakaa ja turvallinen ajaa
+välityksiä löytyy
+sisätilaa on (Blazer)
+paljon pystyy parantelemaan ihan vain käsityönä ja sopivia osia vaihtamalla

Tässä nyt jotakin mitä tuli mieleen.


Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten