Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.01.2011, 08:52
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

MutantRhino

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuhanChristian Näytä viesti
Iltaa vaan ja hieno projekti kun tässä olen seurannut ja lukenu. Tuossa mietiskelin että miten sait tehtyä nuo jalkatilan rengaskotelot. kun se pelti on joka suuntaan kupera? Ja lisäksi vielä että siirsitkö taaemmaksi nuita rengaskuoppia renkaanvastaamisen takia?
Heippa,

Toissailtana rälläköin lokasuojan aukot suuremmaksi - lähinnä sen takia että saan mädät reunat pois. Kun reunasta laskee noin 42 mm pois niin saa hitsattua sisälokasuojan ja ulkolokasuojan väliin kaarevan pellin niin että se tulee ulkopinnasta ulos ja muovisen lokasuojanreunuksen saa siihen kiinni. Muovisen lokasuojareunuksen saa kaiketi hieman ehkä lämmittämällä kuumailmapuhaltimella muokattua uudelle säteelle.

Eilen illalla hitsasin helmapalkin paikalleen ja sitten aion jatkaa tuolla jalkatilan rengaskotelopelillä. Valitettavasti tässä tulee nyt reilu viikon tauko työkireiden takia. Mutta olen ajatellut tehdä tuon kaarevan pellin kahdesta osasta - ensin yksi, joka tulee ulkoreunasta palkin levyisenä ylöspäin ja sitten toinen isompi ja kaarevampi osa. Pahvimalli kannattaa aina ensin tehdä niin leikattu pelti sopii sitten melko hyvin.

Laitan kuvia sitten kun olen hieman edennyt asiassa.

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten