Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.01.2011, 10:29
Urponeiti Urponeiti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.12.10
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 7
Perusasetus

Ok jotain tollasta vähän arvelinkin ton mittarin kanssa, kiitos taas :-)

Tosta öljystä sen verran, soitin sinne Soini car partsiin ja tuo öljy jonka ne laitto se kuulemma korvaa ne vanhemmat öljyt eli Dex III ja Dex II GULF on lisännyt tuohon öljyyn tarvittavat lisä aineet jotta se käy kaikkiin lootiin.
Mutta kyl kai tuo korjaamolle täytyy kiikutta saa ammattimies katsoa :-(
Varmaan halvin vika olisi jos se TPS olis paskana.
Ainakin jääkiekkojoukkeena se on paska :-)


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, ei ole kyllä oikeat öljyt siellä, tosin joissain uudemmissa XJ:n ihan virallisissa tehtaan huoltomanuaaleissakin on mainittu ATF+4 käypäiseksi aineeksi AW4:n sisään. Yllättävän monissa ATF+4 purkeissa on näkynyt että täyttää tai ylittää Dex III öljyn luokitukset ja voidaan käyttää korvaamaan sitä. Jenkkilän jeeppifoorumien juttujen perusteella ei välttämättä kuitenkaan ole hyvä idea ainakaan laatikossa jossa on käytetty pidempään Dex II tai Dex III öljyä. Tosin kokemuksia on ollut molempiin suuntiin, toiset sanoo että toimii paremmin, toisilla (monilla) alkanut laatikko luistaa sen jälkeen.

En tiedä tehdäänkö Dex III öljyä kait oikein enää missään, en edes muista mikä on nykyisen luokitus. Olisko ollut Dex VI? Mutta käypäistä on sekin, taaksepäin yhteensopivaa vanhempien kanssa. Täällä kotoisessa bambumaassa nimeltä Suomi tosin olen nähnyt monessakin tarvikeliikkeessä Dex III öljyjä myytävän, mikä ei välttämättä ole huono asia




Digitaalimittari voi näyttää arvot turhan "hetkellisinä" jolloin et saa välttämättä oikeita mittatuloksia. Itse tuli todettua parinkin eri TPS:n kanssa; digimittarilla (Fluke, ei pitäisi ihan susi olla) arvo heitteli koko ajan, vaikka oli esim. kaasuläppä kokonaan kiinni. Analogimittarilla näytti paljon paremmin arvot.

Viimeksi muokannut Urponeiti : 18.01.2011 10:33
Vastaa lainaten