Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.01.2011, 22:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Juu, ei ole kyllä oikeat öljyt siellä, tosin joissain uudemmissa XJ:n ihan virallisissa tehtaan huoltomanuaaleissakin on mainittu ATF+4 käypäiseksi aineeksi AW4:n sisään. Yllättävän monissa ATF+4 purkeissa on näkynyt että täyttää tai ylittää Dex III öljyn luokitukset ja voidaan käyttää korvaamaan sitä. Jenkkilän jeeppifoorumien juttujen perusteella ei välttämättä kuitenkaan ole hyvä idea ainakaan laatikossa jossa on käytetty pidempään Dex II tai Dex III öljyä. Tosin kokemuksia on ollut molempiin suuntiin, toiset sanoo että toimii paremmin, toisilla (monilla) alkanut laatikko luistaa sen jälkeen.

En tiedä tehdäänkö Dex III öljyä kait oikein enää missään, en edes muista mikä on nykyisen luokitus. Olisko ollut Dex VI? Mutta käypäistä on sekin, taaksepäin yhteensopivaa vanhempien kanssa. Täällä kotoisessa bambumaassa nimeltä Suomi tosin olen nähnyt monessakin tarvikeliikkeessä Dex III öljyjä myytävän, mikä ei välttämättä ole huono asia

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Urponeiti Näytä viesti
Jep kyl mä uskon et siitä vielä peli tulee ja kaikinpuolin toi on siisti ja hyväkuntoinen vehje, uskon et se on hyvin huollettu ja on siinä täydellinen huoltokirja ihan viimeiseen huoltoon asti.
Mites muuten tossa TPS mittauksessa, miks se mittari tarttee olla analoginen?
Digitaalimittari voi näyttää arvot turhan "hetkellisinä" jolloin et saa välttämättä oikeita mittatuloksia. Itse tuli todettua parinkin eri TPS:n kanssa; digimittarilla (Fluke, ei pitäisi ihan susi olla) arvo heitteli koko ajan, vaikka oli esim. kaasuläppä kokonaan kiinni. Analogimittarilla näytti paljon paremmin arvot.
Vastaa lainaten