Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Jaa lieneekö järkeä vaihtaa toiseen samantyyliseen diesel tekniikkaan? Samanlaisia ne on kaikki nelisylinteriset tuon ajan dieselit. Mutta jos uudempaa saat, nii sitten parempi. Jokin pieni V8 tai vastaava kyllä kieltämättä olisi omalaatuinen. :P
Tässä mielenkiintoinen rojekti, vaihtanut Mitsun 3,2 tekniikan ykköskoppaiseen.
http://www.4x4community.co.za/forum/...ad.php?t=30425
Tuo onkin jo paljon fiksumpaa tekniikkaa, mitä vanhemmissa. Ja tuo Mitsun 3,2 kone on hyvä, kevyesti ottaa isompiakin tehoja irti.
http://www.youtube.com/watch?v=4_2QJt2KBvA
Mutta pelkään pahoi ettei oikein meidän hinnoilla mitään järkeä tuossa. Paljon halvemmalla saa jonkun muun auton tekniikan, ja samat tehot, samalla paljon pienemmällä vaivalla.
|
Noo siksi, kun vastaavan aikasta tekniikkaa löytyy valmiina... Ja mitä noit alakertoja tutkinut tässä, niin ton mitä löytyy tallista on PAREMMIN tehty ku toi Mitsun oma 2,5TD... Kannet valurautaa, ja hengitys läpimallia, eikä ole kuten Mitsusa ristiin... Niin, ja kyllä ton ajan dsl:t kestää tuplata tehtaan tehot... Ku sellasta tehty jo omassa tallissa 2.0dsl tehtaalta 65hp -> penkitys lappu o,7bar ahoilla 114.7hv pyöriltä... Ja syötöt pienellä. Ja koneessa ei ollyu sisuksille tehty ennen turbotusta mitään...
Ja mikäli TEHOA haettas, niin sillon sinne tuliis Ruotsista haettua Om606:sta... Saa autoja moottorin hinnalla, ja lopuille on aina ottajaa... Siis ostajaa, että vois tulla tekniikka sit ilmaseksi itelle.
Ja mitä V8:n tulee, niin bensaa ei tuu ollenkaan oleen... V8Dsl:t sit hukassa, tai liian hintavia. Ja paremmankin saa, jos haluaa jenkkilästä sit ottaa. Nimittäin Cumminsin 5,9, jos haluaa rahaa laittaa palaan ja ku tehotkin sit vakiona jo erimaata ku OM:ssä...