Viestiketju: vaihteisto kysymys
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 13.01.2011, 22:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Red face

Riippuu tarpeesta, mutta rhd ratkaisu ok?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Itellä oli joskus ite kyhätty linkku härveli ja siin oli taunuksen akselit ja tekniikka oli 127 fiudesta. Ootko miettiny, et käyttäs jonku etuvedon tekniikka pakettia, sais välitykset aika sopiviks.
Mikä on kilohintaluokassa pienin perinteinen etuvetoauto?
Oletetaan että se on merkki X ja malli Y: ja tämä katiska kulkee mikrorenkailla 160 km/h.

Jumitetaan tuosta voimansiirtopaketista tasauspyörästö, ja meillä on Linkkukoneen voimalinja
ilman akseleita.

Tuo akselikysymys on sitten pikkasen monimutkaisempi;
A) millaisia työkaluja rakentajalla on käytössä? (voiko tehdä muuta kuin rälläköidä mitata ja hitsata)
B) Paljonko rahaa halutaan käyttää?
c) Mitä ominaisuuksia, esim lukituksia, ja kestävyyttä halutaan.

Jos halutaan halvat akselit kaikilla puutteilla, niin oliskohan akselit mallia lada/c-kadett/tms, lienee kyllä sulatettu?

Itse kasaisin k.o keksinnön akselit, sikäli kun painoa sais olla, toyota hj-60/61 taka-akseleista, ja nimenomaan
lyhyen puolen vetareista: jos valitaan hj-61 taka-lukkoperä hj-60 lyhyemmällä vetarilla lyhennettynä, niin akselin leveys on niin kapea, että linkkukone menee leveillä renkailla ainakin 1,5 mertiä leveään
kärryyn .
Ja nuo hj:n akselit ja perät kestää! (kun lukkoja käytetään huolella, niin kestää vetää vaikka kuivalla asfaltilla sutia 235/75-15 renkailla ja 1000kg painavalla linkkukoneella)
Yhden toyota lc 4/6x srj;n takaperän olen nähnyt räjähtäneenä "normaali" käytössä!
(Paikallinen maansiirtofirma, ja kone oli uupunut pikkasen liian kauas asfalttitiestä, bj-45 ei saanut hinattua sitä tien viereen, vaan teki hammaspyörämurskaa, joka tunki tasauspyörästön kannen läpi pihalle katsomaan mikä p:le siellä koukussa kiusaa....)
Vastaa lainaten