Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 13.01.2011, 09:48
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Kaaren kiinnittämiseen saatiin sähköpostilla tällainen vastaus kun kyseltiin pulttiliitoksella olevien irroitettavien kaarien kiinnittämistä helmapalkkeihin:
"
lapun koko on aina oltava 120m2, muoto on vapaa. Lappusääntö koskee kaikkiin paikkoihin tulevia kaaren alapäitä. Jos ainevahvuus on riittävä ja rakenne soveltuva, voi kuitenkin soveltaa sitä paksua puskuria tai helmapalkkia lapuksi.

Hitsaa mutterit sinne vahvikelapun taakse.Palkki, johon kierrereikä tulee on mitäilmeisemmin liian ohuella seinämällä, jotta se kestäisi varmasti. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että vähintään pultin vahvuuden verran pitää olla ainevahvuus palkissa, johon kierrereikä ja pultti tulee. Myös palkin vetomurtolujuus pitää olla riittävä."

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Pari kysymystä päättäjille, jos sattuvat lukemaan palstaa.

Miten turvatankki pitää asentaa ohjaamoon että läpäisee katsastuksen?

Miten ulkopuoliset kaaret saa kiinnittää helmapalkkeihin? Tarvitseeko 5mm kotelo vielä vahvistuslappuja?
Vastaa lainaten