Mun mielestä koko 3/8 koko on aivan turha koko. Puolella tuumalla menee hienosti 10-30mm, ja vartti tuumasella siitä pienempiin. En ole kotona tarvinnut kolme-kasia oikeastaan koskaan. Eikä työpaikalla sitä ole kamalasti viljelty.
Ahtaassa paikassa olen käyttänyt M8 pulteilla myös 1/4 räikkää, Kamasaa. Ostettu 90-luvun alussa. Itse olen sillä vääntänyt niin paljon kuin jaksan, ja vielä ehjä on.
Tietysti jos paljon korjaa henkilöautojen ahtaita paikkoja, niin 3/8 puolustaa paikkaansa.
3/4 kokoa olen tarvinnut useasti, kun puoli tuumainen ei riitä enää. 300 Nm alkaa olemaan järkevä raja puolelle tuumalle. Kyllä se enemmänkin kestää, muttei luotettavasti.
3/4 karalla vedetään töissä 700 Nm ja tuumaisella 1000-1200 Nm.
Kotona löytyy 80-luvulla ostettu Hero-merkkinen japanilainen 1/2" 10-32mm hylsy sarja. Oli silloin halpa, mutta laadukas. Räikkä, ja 19mm hylsy on mennyt hajalle, muuten kaikki on vieläkin ehjää. Ja on tehty kahdessa polvessa remonttia, välillä aika rankkaakin. Hajonneet, ja alunperin puuttuneet hylsy koot on korvattu bahcon tuotteilla.
Suosittelen Bahco, Facom, Belzer, Gerode, ja erityisesti Stahlwille tuotteita. Würth toimittaa (varauksella!) laadukkaita työkaluja, noita edellä mainittuja ja mm Besseytä. Mutta Würth Zebra merkkiset työkalut ovat osittain lähes halpis-tavaraa, sellaista 10v takuulla olevaa Biltemaa...!!!
Ostin 1992 wurttin kiintolenkkisarjan, joka on belzerin valmistama. Hyvin toimii vieläkin, en ole saanut yhtää avainta rikki jatkovarrellakaa. Mulla on tuumainen Biltema 10V takuu mallinen kiintolenkkin sarja. Väänsin siitä paljain käsin 9/16 kiintopään avoimeksi. Mallina Bahco kopio, mutta huono materiaali.
20 vuotta töissä, ja 25 vuotta kotona käsi työkaluja käyttäneenä.