Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JERKKU
Mun työpiste kun sijaitsee linnuntietä 20m ja 100m kaapelointi etäisyyden päässä puhelinpistokkeesta. Työpisteelle pitäis saada joku purkki (D-link suunniteltuna) mikä jakaa tulostimen ja verkkokovalevyn.
|
Kyllä tuon langattoman singaalin 20m pitäs kantaa. Tosin riippuen seinien rakenteesta. Kevyt seinän ja puu seinän läpi menee heittämällä. Betoni/tiili onkin eri asia, mutta ei tuo 20m pitkä matka ole. Itse tökkäisin tuon verkkolevyn suoraan siihen a-linkin asemaan kiinni. Eihän sen tarvi olla konees vieressä. Sitten tökkäisin sen tulostimen kiinni siihen tietokoneeseen ja jakaisin sen siitä verkkoon. Noita printteri -> verkkoon laitteita on myös ihan erikseen saatavilla. Myös sellaisia, mitkä toimii langattomasta. Kuinkahan monen tuohon tulostimeen pitäisi tulostaa ja kuinka usein? Prkl kun just viskasin mäkeen HP laserin, missä oli verkkoliitäntä. Itse kun en sitä tarvinnut yhtään mihinkään ja kukaan ei sitä halunnut.
Connect an Ethernet cable in one of the LAN ports of the router and connect it to your other router. Do not plug anything into the Internet port of the D-Link router. Kertoo siis sen että ihan piuhalla pitäs yhdistää.
Jos haluut viritellä niin voin myydä tuon oman WNAP laitteen. Sillä saat tuon langattoman yhteyden rokkaan ja koneen kiinni siihen WNAP purkkiin. Tosin tulostinta se ei jaa, mut tuon wnapin perään voit kytkeä sen d-linkin joka sitten jakaisi tulostimen

Kyseessä siis tämä tuote:
http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=13081