Tuossa alla mitä kaarien kiinnityksestä kerrotaan. Vastannee myös tuohon putkirunko-ongelmaan

En osannut kuvia tähän liittää mutta löytyvät sääntökirjasta
http://akk.smartpage.fi/fi/saantokir...kirja_2011.pdf
2.2.13.11 Turvakehikon kiinnitys korikehikkoon
Kehikko pitää kiinnittää vähintään seuraavista pisteistä:
• etukaaren kiinnitysjaloista
• sivukaarien tai puolisivukaarien kustakin kiinnitysjalasta
• pääkaaren kiinnitysjaloista
• takatukien alapäistä
Jotta turvakehikko saadaan tehokkaasti kiinnitetyksi korikehikkoon, voidaan alkuperäistä verhoilua ja pehmusteita muokata turvakehikon ympäriltä leikkaamalla tai vääntämällä, mutta ei kuitenkaan kokonaan poistamalla kyseistä osaa ellei ryhmän säännöt tätä erikseen salli.
Jos tarpeen, voidaan sulakerasia sekä seisontajarrun käyttölaite siirtää pois turvakaarien asennuksen tieltä.
Kiinnityspisteet pää-, etu-, sivu- ja puolisivukaarille:
Kaarien lattiakiinnitystä varten tulee jokaisessa kaaren alapään kiinnityspisteessä olla kiinnityslevy, jonka minimipaksuus on 3 mm ja pinta-ala vähintään 120 cm2, muodostaen kiinnitysjalan.
Kaarien alapään kiinnitys korikehikkoon on tehtävä vähintään kolmella pultilla tai hitsaamalla. Kukin kiinnityskohta tulee korissa vahvistaa vähintään 3 mm
paksulla ja pinta-alaltaan vähintään 240 cm2 teräksisellä vahvikelevyllä, joka on hitsattu korikehikkoon.
Erilaiset vaihtoehdot ovat kuvissa 253-50 ... 253-56.
Kuvan 253-52 mukaista vahvikelevyä ei välttämättä tarvitse hitsata koriin.
Kiinnitysjalan pulttien tulee olla vähintään M8 kokoa ja lujuus vähintään 8.8 ISO normin mukaan. Muttereiden tulee olla lukkomuttereita tai varustettu jousialuslevyillä. Kahden pultin välinen kulma tulee olla vähintään 60 astetta.
Takatukien kiinnityspisteet:
Kiinnityskohdat tulee vahvistaa vähintään 60 cm2:n kiinnityslevyillä muodostaen kiinnitysjalan. Se tulee kiinnitää koriin vähintään kahdella M8 pultilla (kuva 253-57) tai hitsaamalla. Myös kuvan 253-58 mukainen yksipulttikiinnitys hyväksytään edellyttäen, että käytetään riittävän vahvaa rakennetta ja että pultille on hitsattu holkki takatukeen.
Edellä olevat ovat vähimmäisvaatimukset. Lisäksi voidaan tehdä lisäkiinnityksiä, kaarien kiinnitysjalat saadaan hitsata korin vahvikelevyihin ja turvakehikko voidaan hitsata korikehikkoon.
Erikoistapaus:
Jos auton korikehikko/alusta on muuta ainetta kuin terästä, ei turvakehikkoa saa hitsata siihen. Tällöin vain kiinnitysjalan kiinnittäminen pulteilla korikehikkoon on sallittu.
Putkirunkoisissa autoissa lasketaan turvakaariksi vyötärölinjan yläpuolinen osa, koska kaaret ovat kiinteä osa runkoa ei erillisiä vahvike/kiinnitys lappuja tarvita.
Kaaria vaihdettaessa tulee liitoskohdan sisällä olla vähintään 10cm vahvikeputki (seinämävahvuus vähintään 2,5mm) joka sopii tiiviisti alkuperäisen kaariputken sisälle ja se tulee tulppahitsata kumpaankin
kaariputkeen kahdesta vastakkaisesta kohdasta. Putkirunkoisissa autoissa tulee oviputkien olla kaksiputkisia ja oviputket saavat olla osittain tai kokonaan osa runkoa
(kuvat 253-9-11).