Viestiketju: hilux 2006 rengasasiaa
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 31.12.2010, 01:52
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Käytännössä käy molempiin, 10.50" ja 12.50" leveisiin. Teoriassa 12.50" vaatii 8.5" leveen.
Uuskorisessa (N2) on enemmän tilaa pyöränkoteloissa. Miks talvirenkaat pitää olla sirkkelinterät? Eikö ne sais kantaa hangessa yhtään?
Olen myös miettinyt mitä vaihtoehtoja on kun uusia rengasmalleja ei meinaa saada esim. Nokialta kuin leveinä ja matalaprofiilisena.

Ei hirveän hauskalta kuulosta vaikka SUV 7:kan koot kun ne 16 tuuman vanteella on 70 sarjalaisia ja 17 tuumasella vielä matalepia profiileja.

Yksi logiikka mulla on, että millä renkaalla saa tilaa akselien alle, on riittävästi myös kumin osuutta + on samaan aikaan mahdollisuus laittaa ketjut vielä ainakin taka-akselille.

Viimetalvena pääsin aika hankalasta lumesta pois kun ensin ajoin maantiepaineilla itseni tamppaantuneelta pinnalta reilusti upottavaan lumeen. Kun asianmukaisia varusteita ei muuten ollut mukana, pääsin pois paineita alentamalla. Nakit oli siis 235/85/16.

Itse saattaisin uudempikoppaseen harkita vaikka 255/85/16, mutta millään hyvällä talvirenkaalla ei taida olla moista kokoa? Jos oma ajopeli painaa varusteineen tankki täysi ajokunnossa vaikka n. 2000 kiloa, pikemminkin sellainen tuntuma, että painoa saisi olla enemmän 235/85/16 talvinakeilla. Puhun siis siitä kun autoa käytetään normaalissa arkiliikenteessä ja lisäksi välillä poiketaan auraamattomalle alustalle.
Vastaa lainaten