Mittaa vielä kerran
sillä jos laturilla 10v ja akulla 12v, niin silloin ainut ongelma ei ole tuo lataaminen, vaan myös joko
joko laturin päävirtakaapeli tai laturin ja akun -navan välillä on katkos
ts mittaa käynnissä ollessa ensin jännite akulta ja sitten laturilta sa jos heittää yli 0,5 (siis laturilla enemmän-)niin mittaa laturin kuoren ja akun - navan välinen jännite, normaalisti 0,1 ---> 0,2 volttia ja sitten laturin latausvitaliittimen ja
ja akun + navan välinen jännite, normaalisti max 0,4 volttia.
Jos laturilla pienempi jännite kuin akulla, niin laturi on todennäköisesti palanut, ja vieläpä latausvirtakaapelin katkoksen takia.
eihän sulla ole päävirtakytkintä? tai onko kukaan käyttänyt akunkenkää irti auton käydessä?
tuon säätimen virittely on mahdollista (siis mikäli se avattava mekaaninen säädin, mutta kannattaa tietää mitä tekee,--> sillä sielta saa helposti särettyä paljon kallista tavaraa.
|