Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Onko valtion joskus tarvinnut perustella jotain? 
Käsittääkseni käyttövoimaveroa peritään dieselautoilta, koska dieselpolttoaineen hinnassa on vähemmän veroa kuin bensiinissä?
|
Näin se menee. Dieselin hinnassa on vähemmän veroa koska sillä tuetaan kuljetusbisnestä. Käsittääkseni rakkaassa naapurissamme luovuttiin dieselverosta ja nostettiin dieselin verotus samalle tasolle bensiini kanssa, jolloin hinta muodostuu markkinatalouden perustein, ja välillä siellä on ollu diesel litrahinnaltaan kalliimpaa ku bensa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Jos tarvitsee yli 2 paikkaista 4x4 harrastuksen vuoksi, pitää vaihtaa harrastusta jos ei ole varaa.
|
Tuon vois muuttaa oletuksena, että yli 3 paikkaista, ja vaihtoehtona on hommata tarpeeksi vanha aikanaan muutettu laite, jolloin voi olla 6 paikkanen samalla verolla.
Oon samaa mieltä, ja saanu muutamia painavia mulkasuja työpaikallaki, ku oon sanonu ainasille kitisijöille, että jos se on niin s****nan kallista, niin myy se h****tin resus pois ja kävele.
Fakta on, että dieselissä on etuja joita bensa ei päihitä, mutta mulla ei oo varaa omistaa henkilömallin dieseliä........