Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.12.2010, 23:42
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nuo Einhell ja muut "perinteiset-" akkulaturit ovat tarkoitettu nimenomaan satunnaiseen (hätä-) käyttöön.

Paras vaihtoehto lienee 24v ctek, mutta hintaluokka ampuu taivaalle? (hatusta 250-350 e)

Olisko mahdollista ladata noita akkuja kahdella laturilla? itse ostin motonetista isälleni 3600 ctek:n, ja uskallampa väittää että jos nuo cruiserin akut pitää saada ladattua starttikuntoiseksi, niin nuo 2x ctek 3600 (maksimi latausvirta 3,6 amppeeria!)
pistää kampoihin todella paljon noille n* tehokkaammille peltipurkeille.
tuo 3600 ctek maksoi noin 40e, ja siihen tuli mukaan joku lisäkikkare, olisko ollut varaustilan osoitin?

Ja jos nimenomaan lataat nuo akut erikseen (siis kaikki kaapelit kiinni, mutta 1. laturi lataa toisen akun, ja 2. toisen akun) niin silloin ne on molemmat täynnä) ja vaikka nuo ctek:t unohtuu muutamaksi kuukaudeksi lataamaan akkuja, niin ne ei siitä kypsy!

Jos tummoinen peltipurkki unohtuu lataamaan akkua kuukaudeksi, niin se on sökö!

Niin, ja tuo ctek kestää vettä, periaatteessa vaikka pikkasen enemmänkin....
mutta nuo peltipurkit eivät kestä edes tihkusadetta.

Itse "tappelin" (veneessä) noiden einhellien kanssa, ja oli parhaillaan jopa "älykäs" 12A (tai 15A?)
einhel, ja sitten ostin ctek 7000 (7 ammppeeria), ja alkoi tympäsemään oikein kunnolla!
Nimittäin se etten ostanut aikoinaan tuota ctek:iä

Yksi huono puoli tuossa ctek:ssä on; se on ruottalaisten tekemä

P.S äkkipika laturina itsellä black&decker (?) lataa 30 amppeeria noin 14,8 voltilla ja vielä starttiapua 80A, ja hintaa reilu satanen, ei kestä vettä,painoa pari kiloa, mutta sietää pitkiä jatkojohtoja.
Ja sit se huono puoli CTEK:issä on et kun se lisämokkula( varaustilan osoitin) on kytketty, niin se tyhjää akkua kun auto ei oo laturissa...!!! Siis mikäli kiinteästi asennettu autoon.
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten