Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 15.12.2010, 11:16
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Nissan King Cab SAS


Juttua Nissaneista:
http://nissan4wheelers.com/eve?s=227600023&cdra=Y

Oma Topicci kaukaisuudesta:
http://forums.offipalsta.com/showthr...=6525#post6525

King Cabiin sopii mukavasti alle -80-83 SJ-Jeepin(Cherokee, Wagoneer) Dana 44. Jeepin jousipakoilla ja jousenkorvakkeilla sen saa sinne kaiken lisäksi parissa päivässä(jos risukeula on purettuna pois).

Tieliikennekelpoisuutta tuolle ei saa, muuten kuin hakemalla poikkeuslupaa. Itsellä loppui aikanaan mielenkiinto hommaan, kun lupakäsittely olisi vienyt yli puoli vuotta ja olisi ollut tarve ajaakin autolla

Akselin istuttaminen King Cabin rungon alle oli nopea ja kivuton, kun ensin oli saanut risukasan revittyä pois sieltä. Ohjaus oli ainoa kohta jossa piti raapia hetki päätä, mutta sekin onnistui näppärästi, kun nappasi alkuperäisen Kingin raidetangon puolivälistä poikki ja sorvasi Jeepin kierteet siihen(7/8"-18:kohan se oli...) Tuolla ei katsastukseen olisi varmaan ollut asiaa, vaikka olikin erittäin alkuperäisen näköinen.. Ja yhtä tukeva kuin Jeepin alkuperäinen. Tuo Jeepin tankoja yhdistävä avoin peltiholkki kun on joka tapauksessa sulake...

Sopivia niveliä hommaan löytyy ja kunnon ainesputkesta väliputken tekemällä rakenteesta saa vielä tukevankin. Vaatii vaan nuo hankalat kierretapit(oikea- ja vasenkätinen)

Omaan Kingiin iskin alle molemmat akselit Cherokeesta, kun ei sillä hetkellä ollut laittaa rahaa uusiin etuakselin välityksiin. Sopiva 4.88 välityskin siihen olisi heti kaupasta löytynyt, kun takanen oli D22:sta, jossa oli 4.875 välit.

Auto muuten joustaa mukavasti noilla Cherokeen pakoilla..

Etukardaani syntyi kivuttomasti liittämällä Blazerin etukardaanin liukuosa(Dana-akselisesta..) Nissanin kardaaniin, Liikevarat tosin jää pieneksi.. Vaatisi varmaan tuplanivelen, mikä ei ole kovin hankala rasti, kun Kingin jakiksessa on laippaliitos kardaanille. Liika sisäänjousto saattaa muuten tappaa koneen öljypohjan, rajoita.

Homma menee vaan helposti överiksi, kun noiden Suomen lakipykälien kanssa saa koko ajan varoa liikaa korottamista Itse tein autosta niin matalan kuin vain järkevästi sain, eikä liikoja varoja silti jäänyt.

Vanteet joutuu katsastukseen varaamaan melko sisäänlevittävät, ettei tule leveyden kanssa ongelmia. Jarrut on tehokkaammat kuin alkuperäiset, mutta poljin painuu todella syvälle, ellei pääsylinteriäkin nappaa Jankkiraudasta.

Jos nyt ryhtyisin samaan projektiin, niin laittaisin etuakseliksi -84 tai uudemmasta pikku-Danan. Tulisi samalla reilusti kevyempi ja kierrejousitus. Ei niin helppoa, mutta Grand Cherokeella ajaneena väitän että paljon parempi...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten