Kiitos vinkeistä ja kommenteista. Tämähän on ihan helmi foorumi, kun näin aktiivista porukkaa! Kiitokset myös myyntitarjouksista.
Tosta HJ:sta sen verran, että taitaa kuitenkin mennä ne vähän ajetut hoojiit useimmiten tutuille tai tutun tutuille, koska "yleisillä markkinoilla" tuntuvat usein olevan reippasti yli 300tkm ajettuja - no toki hyvin pidettynä pelittää varmasti vaikka lasissa olisi >600tkm.
Saksan tarjonnassa olen huomannut, että hintavaihtelu eri maastureiden välillä on ainakin suhteellisesti suurempaa, mitä Suomessa. Esim. G-mersut ovat Saksassa(kin) kovissa hinnoissa, ja tarjontaa tuntuu olevan suhteellisen vähän. Muiden valmistajien bensavehkeet ovat kuitenkin kohtuullisemmin hinnoiteltuja: esim mainitsemani 4Runnerit maksavat keskimäärin 5-6000 euroa. Yhtä paljon ajetut (n. 150tkm) Cherokeet pyörivät samoissa hinnoissa, mutta tulevat usein automaatilla, joka olisi ihan mukava lisä (Dieselit ovatkin sitten jo keskimäärin kalliimpia kummankin automallin kohdalla). Sellaisen jutun huomasin myös, että Cherokeita on tarjolla 4Runneria enemmän, HJ:t ovat suhteellisen harvassa, eikä varsinkaan uudempikoppaista HJ:tä kannata tuoda kovan verotuksen takia. Lisäksi suuri osa maastureista ovat lyhytkorisia, joka sopii omaan käyttötarkoitukseeni pitkäkorista huonommin. Range luonnollisesti himottaisi yhtä lailla, mutta verottajan käsi iskee Rankkuun aika lailla. Olen kuitenkin opiskellut Rangenkin tekniikkaa ja ostossa huomioitavia seikkoja ihan varmuuden vuoksi:-)
Note! This message was posted anonymously!
|