Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 07.12.2010, 11:57
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

hidas?


Sarjan kytkennässä kaiketi nopeus on sama, kun yhdellä sylinterillä?

Kytkennässä, jonka teen, Etu ja takapään sylinterit on suoralla putkella kiinni toisissaan varrenpuolelta. (välissä se balanssiventtiili, josta aika ajoin saa käännettyä pyörät suoraan, jos sylkyissä sisäistä vuotoa). Eli tilavuudetkin on samat. kun rattia kääntää ja öljy menee orbilta etusylinterin männän taakse, mäntä liikkuu. Varren puoleinen öljy virtaa suoraan takapään sylinterin varren puolelle ja kääntää sitä vastakkaiseen suuntaan. Toiseen suuntaan kääntäen orbi painaa öljyn takasylinterin männänpuolelle ja varrenpuolen öljy kääntää etupäätä. Ilmatussa systeemissä vastukset oikealle ja vasemmalle samat ja väljyyttä ei pitäs olla.

Toki sylinterit pitää olla kunnossa, mutta kai ne pitäs olla muutenkin.

Mulla koneen mitat alkaa olemaan selvillä. Akseliväliä noin 185 ja leveys 148 Kauha ja puskulevy noin 165 ----> en usko, että mun käytössä saisin rapuohjauksella osiin sijoitetulle rahalle vastinetta.
Mielummin tässävaiheessa pistän ne pumppuun ja 1-vipuohjaukseen sähkönapilla, niin saa teleskooppipuominkin.

Rapuohjaus on ainakin kaavioissani läpityöntävillä sylkyillä, koska ne"väliöljyn" tilavuudet pitää olla samat. Jos kääntääkin hanikasta toisen pään ohjauksen ristiin, niin sitten tavallisilla sylkyillä yhdistyy männänpuoli varren puoleen ja se ei pelitä kunnolla tilavuuserojen vuoksi.

Nyt vaivaa tuolla ylläolevat asiat, mikä pumppu olis hyvä kiinteä asenteinen sais olla ja lisäksi laaja kierrosalue, kerran kiinni 1.8TD koneessa ja pitäis antaa kunnon paineet myös lähes tyhjäkäynnillä. ja halpakin vielä.) ja minkäkokoiset sylkyt pitäis laittaa orbiin.. Kuka niitä oli hyvä laskemaan?

Viimeksi muokannut tonic : 07.12.2010 12:11
Vastaa lainaten