Ai että myyjä kusettanu, eipä uutta tässä maassa!

No, yksityisasiakkaalla Suomessa ON homma helppoa:
- suoraan yhteys myyjään ja neuvottelut miten korvataan (kun korvattavaa näköjään tulee)
- kun ei onnistunu helposti, niin kuluttaajasuoja-asiamies kehiin ja valitus sinne
- tulee sovintoESITYS, jota EHDOTETAAN osapuolille ja se PITÄÄ MOLEMPIEN hyväksyä
- jos ei kelpaa niin lautakuntaan käsittely (kestää kauan), josta päätös joka EI OLE LAINVOIMAINEN, mutta erittäin painavaa sanaa tuomioistuimessa, joka PITÄÄ MOLEMPIEN OSAPUOLIEN HYVÄKSYÄ
- sitten lähdetään raastupaan ja siellä (99% lautakunnan päätös) tulee lainvoimaiseksi ja sitte maksellaan kuluja ym. useammallakin tonnilla 1000€ hyvityslasku....
Aika tähän menee 3-5vuotta


T: 2x menny duunissa loppuun asti, kun asiakas EI OLE hyväksynyt päätöksiä, ja joutui lopulta ITSE maksumieheksi firman kuluista...
(eka "keissi" mielenkiintoinen, 12vuotta vanha auto, josta happitunnistin hajosi ja sen vaihdon jälkeen polttonesteen kulutus putosi 1½litraa/100km, vaati koko käyttöhistorian ajalta tuota 1½l/100km rahat takas ja sitten lisäksi hinnanalennusta uutena ostamastaan autosta --> oli muuttoauto Ruotsista ja 270tkm ajettu..)



Niin ei menny läpi tuo juttu kuluttajasuojassa, niin haki rahaa siviilipuolen riitana...

