Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 03.12.2010, 07:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mulla on Jeep GC 2001, 3.1Td, 42RE automaattilaatikolla, ajettu 178000km.

Viime viikolla huomasin, että automaatti luistaa kakkosella. Aluksi luulin kelin olevan vain normaalia liukkaampi, mutta luistaminen on huomattavasti lisääntynyt ensi päivien jälkeen. Luistamista EI tapahdu millään muulla vaihteella, muut vaihteet toimivat ehdottomasti normaalin jämäkästi. Vaihdoin ensi töikseni öljyt ja käytin öljypohjaa irti, öljyt oli hyväkuntoiset ja öljypohjassa ei mitään ihmeellistä näkynyt. Öljyjen vaihdolla ei merkitystä kakkosen toimintaan, luistaa edelleen. Erittäin varovasti kiihdyttämällä päästään kolmos vaihteelle, ettei luista toinen pykälä.

Löysin jostain netin syövereistä viittauksen että etummainen panta ohjaa 2 vaihdetta.Olisin kokeillut kiristää etupantaa, mutta oli niin pirullisessa paikassa vaihteiston päällä, etten päässyt siihen käsiksi mitenkään. Olisiko kenelläkään mitään ideaa, voisiko tuo etummaisen pantojen kiristys olla ratkaisu tähän ongelmaan?
Eli jatkoa ja yksi korjaus tähän. Laatikko on 44RE.
Käytin Jeeppiä pajalla, jossa säädettiin vain etummaista pantaa. Luistaminen kakkosella loppui, MUTTA uudeksi ongelmaksi tuli vaihto ykköseltä kakkoselle. Saa konetta kierrättää kylmänä varsinkin normaalilla kaasunkäytöllä yli 3000-3500 kierroksen, ennenkuin suostuu vaihtamaan kakkoselle. Lämpimänä saapi kierrättää noin 2500 kierroksen tuntumaan ennen vaihtamista. Kaikki muuta vaihtee pelaa normaalisti. Ideoita?
Vastaa lainaten