Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 01.12.2010, 22:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Perinteistä nesteen kuraa aina pakkasten alkaessa viimiseen asti kesä laatua tilataan ja hätä päissään sitten talvilaatua päälle niin tätä siitä seuraa ei kestä pakkasta paljon enempää kuitenkaan tuttua hommaa rahtivehkeistä joka vuosi melkein käynnyt .
Näinhän se on, moni ei tajua/muista että 5% kesälaatua tankissa ja loppu talvilaatua, ei tee tankillisesta kuin vasta noin puolet talvilaadun pakkasenkestävyydestä. Eli jos talvilaatu kestää -25°C ja kesälaatu -10°C, niin lopputulos on -17.5°C jos pohjalla on ollut jämät (5%) kesädieseliä.

Ja Nesteellähän on laatuja useampia (ainakin ollut)
* Futura-diesel -0/-10 Kesälaatu
* Futura-diesel -5/-15 Syksylaatu
* Futura-diesel -15/-25 Etelän talvilaatu
* Futura-diesel -29/-34 Pohjoisen talvilaatu
* Futura-diesel -40/-44 Arktinen talvilaatu
Tankissahan lukee tietysti vain kesälaatu tai talvilaatu, vaikka voi olla kovasti erilaista soppaa tarjolla.

Onpa tuota Teboilinkin kesälaadussa eroa:
Kesälaadun suodatettavuus (1.5.-31.8.) -10°C (1.9.- 30.4.)-15°C
Talvilaatu on -34°C.

Eli kesälaatu ja syksylaatu on sotkettu julkisuudessa sekaisin. Eri asia onko tankissa oikeata kesälaatua, jonka samepiste on jo 0°:ssa vai normaalin etelän talven sietävää syksylaatua. Ja laimentaako sitä etelästä vaiko pohjoisesta ostetulla talvidieselillä, tekee eroa reilusti enemmän.


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.12.2010 23:09 Perustelu: Teboil
Vastaa lainaten