JOO tusta halvalla ei saa hyvää ole kyllä eri mieltä.
Meillä on 3 kaivuria ja nyt ollaan kokeiltu 100-350e kpl hintasia valoja ja 2 hyvät ja kestävä tollaan löydetty. Hellaan isot xenonit 350e kpl ne on kestäny jo vuoden mutta valoteho ei oo kyllä mikään huippu.
Sit löyty hyvät kiinalaiset mitä esim valtra myy 100e kp.l merkistä ei tietoa mutta vaaleansinisessä laatikossa missä kyljessä lukee isolla vain HID.
Ikh:lta osetettiin niitä heid'n myymiä huippuxenoneita (olikohan joku crx vai mikä) ja kestävyys oli 1 päivästä viikkoon. Aina kun kone tärähti niin lamppu sammu ja uudelleen sytytettyä valo oli kellertävä.
kannettiin repputolokulla takasi ja vaihettiin aina eri merkkiin ja taas kokeiltiin mutta vitut ne kestäny tärähtelyä.
Tarvittiin puomiin valot ja arverltiin että jos nuo xenonin paskat ei kestä edes tuolla katolla niin miten ne vois kestää puomissa. päätettiin että ostetaan halvimmat mitä löytyy ja valtralla oli 100 kpl noita HID kiina xenoneita. Velpoika sano vielä asentaessa että tekastaan teippiliitokset niin helpompi purkaa illalla pois

8 kuukauttane on viellä tärähelleet ja kertaakaan ei oo sammunu.

ja katollaki alko valot kestään ku heivattiin kalliit helevettiin ja ostettiin noita satkun valoja.
Tällä hetkellä joka koneessa katolla on 4 xenonia, puomissa 3 ja sivilla yhet kummallekkin puolen sekä vasemmalle sivulle 1 lisäpitkä xenon linjavalona ja voi sanoa että NÄKEE
Alussa meinas olla vielä sellasta onkelmaa että valot oli kytketty koneen alkuperäisiin piuhoihin niin sytyttäessä kaikki ei syttyny palamaan. 4 valoa alkuperäsissä kytkennöissä sarjassa niin vissiin ei piuhat riittäny. Nyt kaikille valoille on vedetty omat piuhat.
En tiiä sitten oliko tässä osasyy niihin rikkoutumisiin. liikkeessä sanoivat että ei voi johtua tästä ja valoja lähetettiin maahantuojalle tutkittavaksi että mikä syy mutta vastauksia ei saatu koskaan.
Jos valo maksaa 200e kappale niin omasta mielestä sen pitää kestää enemmän kuin viikon