Terve,
hankin tuossa LN65 Hiluxin jossa on leima pitkänä, ja tässä pikkuhiljaa olen kartoittanut auton korjaustarvetta. Kaikenlaista tietenkin löytyy kun vm. on -87 ja kilsoja mittarissakin yli 350tkm... Etuvanteen napa tihkuttaa pikkuisen öljyä, eli sieltä etuperän luota lienee kulunut etuakseliputken stefa (Tamgearsin numero TOH1008). Katselin jotta sen vaihtamiseksi tarvii purkaa melkopaljon, niin kyselenkin jotta mitä tiivisteitä muita kuin tuo stefa kannattaa varata valmiiksi uusittavaksi, siis sellaisia jotka yleensä purkautuvat rikkoutumalla, tai ovat muutenvain aina rutiininomaista vaihdettavaa? Ja toinen kysymys olisi jotta mitä kokeiluita/tutkimuksia tuolle voisi tehdä purkamatta, jotta mahdolliset muut laakeri/vetonivel viat löytyisi ja osat voisi tilata etukäteen? Kokeilin jo ajella renkaat linkussa neliveto päällä ja vapaalla ja ainakaan siinä ei mitään erikoista kuulunut. Varmaankin renkaat ilmassa heiluttelemalla ja pyörittelemällä voisi jotain testailla?
Sitten muita hankintojakin tarviisi tehdä, eli etukardaani on ristikoistaan pahasti kulunut, saako sitä jostain tilattua edullisesti? Kuulin jotain huhuja jenkkilästä tai briteistä löytyvistä edullisemmista liikkeistä? Ja toinen olisi vetokoukku, autossa on vetokoukun "runko" asennettuna, mutta itse vetokoukku on irroitettu rungosta laipalla, eli semmoinen 20cmx20cm laippa jossa koukku on kiinni olisi hakusessa? En itse paikallisista tarvikeliikkeistä ole löytänyt...
Paljon tuli tekstiä, ja vielä paljon jäi kysymättäkin...