Mulla on normi Cherokeessa ilmaläppä, jota ohjataan alipaineella. Soisi olettaa että Grandissa on samantasoinen ohjaus; pelti on tosi nopea. Tsekkaa ensin, että kennossa kiertää vesi (letkut irti pumpulta ja paineilmaa tai kannulla vettä) ja jos ei niin poista tukos paineilmalla. Jos on oikein paha, niin kenno irti ja johonkin jäähdytinhuoltoon kunnon pesuun. +200°C:ssa kuulemma lähtee sitkeinkin lika. Huonossa tapauksessa menee kenno vaihtoon.
Jos nesteet on kirkkaita (=ei ruskeaa), niin ei pitäs tarvita huuhtoa koko järjestelmää, vaikka hyvähän se on tehdä samalla.
Ohjekirja antaa Cherokeelle +16°C ulkolämpötilassa lämppärin suosituslämmöksi jotain +62°C (puhallin täysillä, kaikki ilmat jalkatilaan ja mittari jalkatilan suuttimeen). Joten jos jää alle tuon, niin vikaa on. Voi vain näin pakkasilla olla muutoinkin paljon alempi. Mulla oli melkein umpitukossa ja lämpötila oli 26°C jossain +12°C ulkolämpötilassa ennen tukoksen aukaisua.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
|