Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Ei tuu levyjä palkkien päälle, koska silloinhan keventely olisi menny ihan hukkaan. Yritetään tukea kaariin tuo koppa. Yhtenä yönä tuli idea, että pihassa seisova Opeli saa luovuttaa muutaman osan Jeeppiin, saa nähdä mitä syntyy 
|
Minkäs kokoiset renkaat tuohon meinasit laittaa, ja mihin tukea nelilinkin korin puolen päät ja edessä tukivarret? Vaikka tekisit taakse siten että suorat alavarret ja kolmion mallissa ylävarret niin kyllä sinne aika isoja rasituksia tulee kiinnityspisteiden alueelle.
Mulla oli jo kori revennyt muutamastakin kohdasta hieman, siis tuosta mitä nyt rakennan. Muun muassa takana oli sekä d- pilarin yläpuolella (takaluukun yläreunan juuressa, pilarin ja katon saumassa) molemmat kulmat auki, takajousien riipukekotelon molemmin puolin reunat auki (muutama pistehitsi), edessä taasen korin ja koripalkkien välisiä saumoja oli revennyt tulipellin & jalkatilan alueelta useampiakin, kummaltakin puolelta autoa. Jossain vielä oli koripalkissa pieni murtuma keulassa, en vain muista tarkkaa paikkaa. Tämä siis autossa jota oli kuitenkin tuettu ja vahvistettu (tosin ei turvakaarin) sen jälkeen kun kerran olin sillä käynyt metsässä pikkurenkailla.
Eli tuolla vain meinasin että ihan liikaa ei ehkä kannata innostua tuon keventämisen kanssa, ainakaan siellä missä oikeasti tulee koriin rasituksia. Päin vastoin on kohtia missä nimenomaan kunnon vahvikkeet on tarpeen jos mettäajossa meinaa alustaa venytellä enemmänkin. Itsekantava kori on kyllä sinänsä hyvä asia painon ja (teoriassa) jäykkyydeen suhteen, mutta Cherokeen tapauksessa se on vähän turhan heikko sitten kun rengaskoko alkaa kasvaa isoksi.