laitoin vaimon sysleriin joku tovi sitten bi-xenon sarjan, eli se malli missä on tulet kokoajan ja magneetti tai joku pikku-ukko vaihtaa sellaista luistia eri asentoon jolloin vaihtuu pitkät/lyhyet. umpio on rihlaamattomalla lasilla ja ainakin normi 55/60 H4 polttimoilla valot olivat erittäin surkeat!
nyt bi-xenoneilla valoa tulee sillai että näkee jo pimeässä ajella, valokuvio on lyhyillä ja pitkillä varsin asiallinen. ehkä sieltä joku hajavalo haiku lähtee eritavalla kuin H4:lla, itse en ole pimeällä vastaan ajanut että miltä se vastaantulijan silmissä näyttää. sen mitä ajanut olen niin ei kukaan vastaantulija ole silmille "räpsinyt" että olisi häikäistynyt.
sen vähän, mitä tulee ajettua, niin aika suuressa osassa sekä vanhempia että uudempia autoja näyttää xenonit tuikkivan valoa pimeyteen, ja etenkin vanhemmat on lähes takuuvarmasti asennettu laittomasti vanhoihin umpioihin.
omat kokemukset tän perusteella on aika vakuuttavat, paljon helpommalla näin pääsi kuin lisäpitkävirityksillä. ja jos niillä tekee valoa oikein kunnolla niin sit kun vaihtaa lyhyille niin on kuin joku sammuttaisi kaikki valot... kunhan joskus saan oman "uuden käyttiksen" tehtyä niin siihen tulee xenonit varsinaisiin valoihin, ja kun on sen ikäinen että saa olla oikeat lisävalot niin niihinkin survon xenonit!!!
|