Näytä yksittäinen viesti
Vanha 16.11.2010, 23:31
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NewJuhani Näytä viesti
Jos viittaat mun aikaisempaan juttuun.
Mä sain niistä varoitukset, mikä lukee tekstissä ihan selvästi.
Kyttä haukkuu hulluksi eikä osaa lukea!!!
Ainut urbaanilegenda taitaa olla sun lukutaito/tahto.

Jos et viitannut niin ei sit mitään.
Mutta jos meidän leirissä on kusipäitä niin on niitä poliiseissakin.
Nojoo.. Luin tuon kirjoittamasi jutun toistamiseen ja sieltähän se vastaus taisi löytyäkin.. Ensinnäkin, kirjallisesta huomautuksesta ei voi valittaa, mutta kannella voi. Eli se siitä valittamisesta. Kantelu sitävastoin on kansalaisoikeus ja oikeastaan jopa velvollisuus ja ehdottomasti suosittelen kantelun tekemään, jos kokee virkamiehen kohdelleen epäasiallisesti. Ja tuossa kirjoittamassasi moisesta ei tainnut kauas liipata.

Mutta sitten se, mikä tuollaisen lapun selittää.. En nyt äkkiseltään osaa sanoa, miten paljon olet poikien touhua kenties värittänyt, mutta ainakin tuosta tekstistä tunnistan ihmistyypin varsin helposti. Ja ei voi muuta, kuin todeta, että aikamoisten sankareiden kynsissä olet tainnut olla.. Ensinnäkin, tuohon aikaan, oliko 08, digipiirturit olivat senverran uusia vekottimia, että niitä ei monikaan osannut lukea. Tai osasivat kyllä, mutta se lukeminen oli semmoista liuskatalkoota, ettei paremmasta väliä. Tuo kortinlukulaite, josta mainitsit, ei mahtanut häävi värkki olla. Tai mistäpä minä sen tiedän, kun itse en moista Tamagotchia ikinä päässyt näkemään, mutta ei sieltä nähtävästi mitään kovin kummosia tietoja päässyt lukemaan. Tai kenties pääsi, jos osasi. Mutta se, että joku ilkeää parin minuutin puuttumisesta alkaa sakottamaan tai isommin mekastamaan (esim. kirjoittamaan kirkkaria), varsinkin, jos kortilta ei muuta löydy, osoittaa, että vähänpä on tekemistä.
Mutta se niistä konstuista. Majakka ja Perävaunu kyllä kuvastaa poikien toimintaa oikein hyvin. Itse käyttäsisin kenties hieman rumempaa nimitystä...

Mutta sitten se, mitä helposti epäilisin urbaanilegendaksi on tuo 360 euron sakko kuuden minuutin uupumisesta.. Joko asia on niin, että kaveri kenties muistaa jotain väärin, tai sitten poliiseilla on ihan oikeasti ollut tarkoitus munata itsensä, ja ovat siinä vieläpä onnistuneetkin.

Noh, en tiedä, miten siellä ruuhka-Suomessa kolleegat hommiansa hoitavat, mutta kun tuota tekstiä lukee, niin ei näytä vahvasti pojilla siellä menevän. Tässähän voi kohta hyvillä mielin voida todeta olevansa ihan ihmismäinen

Tarkoitus ei ollut loukata kenenkään tunteita, eikä isommin epäillä sanomisiakaan, mutta erinäiset tapaukset ovat osoittaneet, että varsinkin nuo "kaverille tapahtuneet" asiat ovat sellaisia, että joko ne pitää paikkaansa tai sitten eivät.

Olen minäkin kuullut mitä ihmeellisempiä tapauksia kerrotun, juurikin ratsioissa.. Että kuinka missäkin on annettu 65tonnisista kuormista kirjallista huomautusta, kun itse olen juuri kirjoittamassa sakkoa 63sesta. Samoin noista ajo- ja lepoajoista kuulee milloin mitä eriskummallisempia tulkintoja, kuinka nimenomaan siellä ja siellä poliisit ei ihan varmasti puutu reilun kahden tunnin ajoajan ylityksiin ja kuinka taas jossain kirjoitetaan minuutin ylityksestä sakkoa.. Uskokaa pois, kaikkea kuulee ja ihan ammatti-ihmisten suusta, joten ihmekös tuo, jos täälläkin sitten noita karkeimpia esimerkkejä tulee epäiltyä.

Mutta kuten loppuun kiteytit. Mulkkuja jopii joka junaan ja joka alalle. Ei poliisi tee siinä(kään) poikkeusta. Joskus tuntuu, kun juttuja kuulee, että pikemminkin päinvastoin.

Sitten valitettavasti tartun tuohon viimeiseen lauseeseesi, jonka mukaan digiautoissa mennään minuutilleen ja kiekkoautossa tunneilleen.. Väärässä olet. Piste. Tai noh, ehkä siellä ruuhkaperillä eivät osaa kiekkoja tulkita, mutta täällä pohjoisen päässä, mikäli ajo on kiekolle tarttunut, niin se kyllä luetaan ja tarkasti, jos siihen aihetta ilmenee. En väitä, että minä olisin mitenkään tarkka niissä hommissa (itseasiassa olen aika käsi noissa ajo- ja lepoajoissa.. ainakin ilman lunttaa ), mutta nuo meidän ryhmän pari kaveria ovat ja varmuudella kohtelu on niin samanarvoista kiekko- ja digi-einareiden välillä, kuin se vain voi olla.

Eikä sitten herneitä, perkele.

Viimeksi muokannut Nalle : 16.11.2010 23:37
Vastaa lainaten