Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Niinpä niin. Eihän sitä ohuella pellillä tartte kuin vain se yksi pusu ja se on sisässä ja palkeilla saa mennä miten lystää eikä tule juuri mitään (s)hittiä.
|
Niin, ne mun orkkishelmat ei osuneet 3.5" korotuksella ja 31" renkailla Kulmiksessa tai muuallakaan ajaessa niin että olisi vaurioita tullut. Ihan vastaavia reittejä ajoin silloin kun sinunkin kanssa mentiin. Siinä vaiheessa kun oli 35" alla ja palkitkin laitettu, niin miksi sitä enää sitten niiden palkkien kolistelua viimeisen päälle olisi välttänytkään

En silloin sitä varsin orkkiskunnossa olevaa XJ:tä halunnut naarmuttaa tai hajottaa, koska oli hyvässä kunnossa, siisti ja suorapeltinen. Kun niillä ajolinjoilla on merkitystä, ja yritin niistä sulle sanoa ja neuvoa mutta et aina kuunnellut.
edit: ..itse asiassa, valehtelin tossa yllä. Juuri ennen kuin tein palkkihelmat, niin yritin parin peräkkäisen "ristikkäisen" ison kiven ylitystä -> tuli todettua että ei päässyt ilman vaurioita ja molemmat helmat sisään. Mutta se oli jo etukäteen tiedossa että tulisi helmat osumaan, tulosta vain en tiennyt
Lainaus:
Ja by the way se "kaasu vaan pohjaan, kyllä se siitä menee" -tyyli sopii kyllä paremmin sun rakennetulle Mall Crawlerille kuin mun autolle, enkä tarkoita nyt pelkästään sitä mutaspooria...
|
No, siellä oli se yksi jyrkempi nousu missä sulle sanoin että paina kaasua, ja se olisi mennyt heittämällä ylös ilman mitään vaurioita tai osumia kun olisit vain uskaltanut. Kyllä noi orkkisautotkin kestää ja toimii kun tietää missä voi ja missä ei voi sitä pedaalia polkea, eihän siinä ollut edes isoja kiviä. Missään muualla en sen mutaspoorin lisäksi suositellut kaasulla menemään, vaan varovasti edeten. Ja tämä ei ole todellakaan mitään vittuilua, apua lähinnä koitin sulle tarjota kun sanoit ettet ole pahemmin metsässä autolla rymynnyt, ja kun autokin on itselle tuttu niin varsin hyvin tietää mistä se menee ja mistä ei
P.S. Tässä on yksi esimerkki siitä että joskus on kaasulla mentävä kun ei muuten pääse.. Jatilan edelliseltä safarilta se yksi lyhyt kivikkonousu missä on isompaa kiveä. Oma käyttöauto on 5.9 Grandi 45mm korotuksella ja 32" BFG mutiaisilla ja tarkoitus pitää täysin lommottomana. Lukollinen isopyöräinen auto olisi varmasti noussut hiipienkin, mutta ei pikkurenkailla ja ilman lukkoja. Mitään ei hajonnut, ei osunut helmat eikä puskurit eikä banjot mihinkään. Eli tuossa tilanteessa se reippaampi kaasun käyttö ei haitannut yhtään mitään.
http://www.youtube.com/watch?v=K61_C5qdbg8
Lainaus:
Jos näillä mitoilla on mitään merkitystä, niin helmasta on edessä jotain 570, takana 600 ja jakiksen palkin kohdalta 400mm maahan.
|
No sittenhän se silmä ei pahasti valehdellut, mulla oli helman alla muistaakseni 590mm ja jakiksen alla 400mm kun auton talliin ajoin viime talvena
Teet vaan ne helmat siististi niin ei edes helposti erota että siellä on palkit alkuperäisten tilalla