Joo.. Ei muuta kun ostelet romuputiikista profiiliterästä, noin 3-5 mm vahvaa. Leikkelet laikkakoneella mieleiseen muotoon ja poksit mieleiset kiinnikkeet lavurisi keulaan. Jos hitsaus ei napeksi / luonnistu, niin aina löytyy joku ruostuneiden autojen kanssa pillastunut, joka palaa halusta päästä keittämään yhteen tosirautaa..
Maastureissa, offareissa ja lavureissa kun on se muikea piirre, että sillä ole mitään väliä, miltä näyttää, kunhan tuntuu hyvältä ja kestää. Takapuskurin kohdalla voit edellämainituin tavoin toteuttaa mielihalujasi. Lisäksi, kun itse askaroit, niin voit esimerkiksi tehdä just sellaisen vinssin kiinnityspaikan, kun itse haluat.
Kynnyskoteloiden sivuihin on hyvä pulttailla (mielummin siten, että ainakin osa raudasta tarttuu kiinni runkoon) vesijohtorööriä, seinämältään jotakuinkin samaa, kun edellämainittu puskurivärkki. Ja varmasti kestää nostaa HiLiftillä.. Ja mikä parasta, rauta on halpaa.. Luulen, että kustannusarvio koko edellämainitsemalleni tsydeemille on pitkästi alle 100 Ureaa.. Paikoilleen nakottuna tottakai.
Jos ulkonäkö napeksii, niin toki voit katsella vaikkapa ARB:n sivuilta puskurinmallia.
Itse olen HJ:tani nakerrellu juuri edellämainituilla konsteilla. Rakentaessa on hyvä muistaa Nallen neuvo: Offi on offia ja tuning on pelleilyä.
Lisäksi suosittelen lämpimästi noudattamaan edellä kirjoitettuja muita vinkkejä.. Kyllä noilla eväillä jänkään pääsee..
Eespäin ja vinssillä loput..
|