Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 14.11.2010, 16:29
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
tuossapa kaikki oleellinen. Lisäänpä että että yleensä pumpun hihnapyörän reiästä(=pienin reikä) työnnetään lukitustappi läpi remmejä vaihtaessa hommaa helpottamaan. Yleisin munaus teeseitse ähertäjillä taitaa olla tuossa koneessa että nokka 180 astetta pielessä hihnan vaihtojen jälkeen...ja silti koneen saa käyntiin ja sillä pystyy ajamaan, ei vain ole kovin äkänen ja lämpiää hivenen reilusti. Tuo 180 asteen nokan heitto tulee siitä kun ainua ajoitusmerkki on vauhtipyörässä ja sitten siellä nokan takapaassa se hahlo ja kun kampura pyörii luonnollisesti kaks kertaa sen mitä nokka, niin vauhtipyörän merkki on oikeassa vain joka toisella kierroksella ...muistaa vain että kun ottaa nokan takimmaisen pyörän irti, niin hahlon pitää olla kannen reunan suuntaisesti ja nokka-akselin keskilinjan yläpuolella sekä vauhtipyörän merkki kohillaan, niin silloin ei voi mennä enää perussäätö pieleen. Ja pumpussa parempi ennakko reilun puolella kuin hintsunlaisesti jos ei ole mittakelloa sen säätämiseen ja korvalta vetää.
Vai oisko niin että jos laittaa pumpunremmiä paikolleen ja ei tarkasta 1pyttyä puristukselle, kampiakseli on aina kohallaan jos merkit kohallaan ja nokka-akseli kans koska ura on ei ole keskellä ja lukitusrautaa ei saa paikolleen jos 1pytyn nokat ei ylöspäin.
Vastaa lainaten