Sainpahan auton talliin ja kannen irti...
Toteamuksia irroituksen jälkeen
-Pahvissa ei ollut silmin nähtävää vikaa, eikä kannessa halkeamia
-Lohkon ja kannen tiiviste pinnoissa laajalla alueella ruostekerros, ei ole tullut tämmöistä ennen vastaan
-Kannen pulteista osa oli "todella" löysässä ja osa "todella" tiukassa. Onkohan pultin reikiä putsattu edellisellä kertaa kunnolla?
-Suurin osa pulteista oli ilmeisesti alumiini tahnan peitossa ja muutamissa aika vahvasti ruostetta. Tätäkään en ole ennen tavannut.
---Olisiko tuo voinut sitten vuotaa jo kauemman aikaa ruosteesta päätellen ja alkanut nyt sitten isommin vikomaan, kun muistelen että siihen on kone/tiiviste remppaa joskus tehty edellisen omistajan toimesta.
-Männissä ei isommin välyksiä ja olakettakaan ei tuntunut sormiin sylinteri putkessa!!!
-Lidlin tarkkuusveitsi sarja (~7€) on pirun kätevä tiiviste pintojen puhistuksessa..
Eipä taida olla muuta vaihtoehtoa ku käyttää kansi testauksessa, perusteellinen puhdistus ja tiivisteen uusiminen, samalla laittais venavarren kumit uusiksi ja hivasis ne.