Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus
Voinko laittaa 3B koneeseen suoraan 2H moottorin koko suutinhässäkän?
|
ÄLÄ LAITA, kansi (etukammiot halkee) ottaa itteensä...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus
Vanha b tai 3b suutin ja uusi 2h suutin. 2hssa tuo "neula" näyttää pienemmältä? Mitäpä vaikutusta on muuten kun tuossa vanhassa suuttimen kärjessä on kulunut oikeen kuoppa?

|
Kuoppaa tulee kun nokihiukkaset "mennä vipeltävät" kammiossa ja kuluttavat kolon tuohon hieman kovempaan metalliin...
Tuo tulppa ohjaa polttoaineen suihkua ja 3B moottorissa (ainakin suutinlistauksen perusteella) ei ole paljoakaan hajontaa, eli polttoainesumu on melko "karkeaa" ja palamisaika siten pitkä. 2H moottorissa taas suihkusta tehdään melko viuhkamainen ja sitä kautta paremmin (nopeammin) palava.
Kuvassa näkyy selkeästi suuttimen "kuseminen", mustempi alue suuttimen reunassa ja sitämyöden lämmön siirtyminen suoraan suuttimeen joka on mennyt osittain siniseksi (ja 99% varmuudella leikannut kiinni?)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus
Sisältä näyttää erilaiselta. Onko merkitystä?
Rungot melkein identtiset ja mitoiltaan ovatkin.
|
Sisällä on rungon numerosta riippuen suodatin, vanhassa saattaa olla jottei ole asennettu...
Suosittelen laittamaan tuon suuttimien ahdetun moottorin mukaan, koska normiajossa on melkein sama mikä sitä soppaa koneeseen jakaa, mutta (kuten tämäkin) on "hivenen viritetty" niin lämpötilat on suhteelisen korkeat ja sitä sais korjattua maksimitehoilla pikkuisen parempaan suuntaa oikeanlaisilla suuttimilla. Samalla kannattaa nostaa suuttimien painetta esim. 10bar ja laittaa 2-3* ennakkoa lisää, niin ei savuta ihan niin hirveästi...
Paljos noilla ajettu (ennätys 123MB taxi ja 550tkm, oli pakko korjata kone, kun putos suuttimen tappi koneeseen ton kulumisen takia)