Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 10.11.2010, 13:22
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

tänään hiukan paneuduin asiaan.

eli anturi oli varmasti ehjä, kun on uusi.
otin mittariston irti ja etsin tankin mittarin liittimen, tässä. tutkin tankin päässä johtojen värit ja löysin ne mittarin liittimestä.

nyt pistin piuhat kiinni tankin anturiin ja mittasin vastuksen 125 ohmia ja tankissa oli 15litraa ainetta.
sitte huoltikselle ja tankki täyteen 0 ohmia.ja vielä piuhat kokonaan irti, ääretöntä näytti.
eli piuhat ehjät ja tuntus toimivan.
nyt kytkin mittarille jännitteen koetaulussa ja yhdistin hyppylangalla anturin johdot.

eli kun täydellä tankilla oli 0 ohmia niin nyt pitäis näyttää täyttä tankkia---->ei näytä mitään.

eli johtopäätös mittari rikki.
mittariston saa kätevästi kyllä purettua ja yksittäisen mittarin otettua irti, ihan selvästi rikki, ei minkäänlaista palautusta kuten muissa ja muutenkin todella kankea.

ensin oteaan mittariston "lasi" irti. kiinni kummatakin pitkältä sivulta 4kpl mustia "klipsejä" joita painetaan ja saman aikaisesti lasia vedetään varovasti irti.
ne valkoset lipareet niissä mustien vieressä on ihan vaan piirilevymuovin paikallaan pitämistä varten.

polttoaine mittari on kiinni kolmella pienellä ristipääruuvilla, jotka saa auki piirilevyn puolelta. niissä lukee + , - ja F.
muu mittaristo sekoaa jos irroittaa sen sieltä, eikä laita uutta heti kiinni.


soitto hiasepojille ja uutta mittaria. loppuviikosta jatkuu.

lisätietona että esim saman ikäluokan hiacessa volttimittari ja tankin mittari on samassa paketissa.

to be continued...

Viimeksi muokannut tjl : 10.11.2010 13:27
Vastaa lainaten