Viestiketju: hj levyjarrut taakse
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 08.11.2010, 15:20
puananen puananen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Minulla HJ:n ff-taka-akselissa Hiluxin jäähdyttämättömät etulevyt ja VW Transporter T4-satulat ylösalaisin asennettuna, sisältäen seisontajarrun. Muuten toimii hyvin, mutta seisontajarrumekanismi ei tunnetusti ole paras mahdollinen Volkkarin satuloissa (herkästi jumii) + vaijerit hieman arat oksille. Vaijerit on IKH:sta haettua metritavaravaijeria + suojakuoret samoin metritavaraa yhdistettynä VW:n vaijereista napattuihin päätyihin.

Jarrulevy on navan ja vanteen välissä (pinnapultit riittää hyvin), keskitys on hieman puutteellinen, mutta ei silti ravista ja jarrut erittäin tasaiset. Yhden levyn rikoin, kun ei aluksi asettunut kunnolla pohjaan (syyksi paljastui sorvarin "moka" ja snurralla siitä selvittiin).
Navan laipasta pitää ulkokehältä sorvata jonkun verran pois ja jarrulevyn keskireikää hieman suurentaa. En usko, että olisi lujuuteen olennaista merkitystä.
10x15 vanteiden kanssa ei ongelmia jarrusatulan sijoituksen kanssa, hyvin sopii.

Jarrubalanssia säädetään konehuoneessa olevalla säätimellä + alkuperäisen pääsylinterin takapiirin lähdöstä poistettu muovinen "kuristin".

Kardaaninkäsijarru olisi varmaan paras ja sellaista lähtisin nyt tekemään, jos nollatilassa olisin.

Mikäs säädin sulla on käytössä jonkun automerkin vai allstar tai vastaava
itseni projektissa säädin vielä laittamatta, jotkut on laittaneet esim fiat unon paineensäätimiä ja kuulemma toimii ja on tosi halpa
Vastaa lainaten