Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Entäs, kun lentokone ei odota? Meilläpäin on semmonen ongelma, et DHL sanoo sopimukset irti, jos ei kerkee autot ajoissa rungolle?
Tarkottaa sitä, että varkaudesta lähtöaika on 14:30 (ei saa lähteä minuuttiakaan aikasemmin, jos vaikka sattus tulemaan kirjekuori!) sitten siinä välissä otetaan pakettiautokuormallinen tavaraa kyytiin ja ajetaan sitten täysillä rajotinta vasten jyväskylään, että oltasiin siellä perillä säädetyssä aikataulussa!
No, perillä pitäs olla viimeistään 16:15, mutta käytännössä on täysin hahdotonta keritä ennen 16:30 ja jos sattuu yksikin liikenneonnettomuus tai erikoiskuljetus matkalle, joka viivyttää yli 15min, tarkottaa, että kuopio-joensuu-runkokuljettaja ajaa kiltisti DHL:n runkoauton perässä turkuun lentoasemalle.
Jos kuljettaja rupeaa ämpyilemään "nyt kyl iski tauot päälle, ei pysty" myöhästyy tavarat lennolta, ja DHL:n maksettavaksi jää sellaiset myöhästymisssakot, jotka tarkoittaa DHL:n alaiselle yksityisyrittäjälle sopimuskatkoa.
Siiton sit hyvä repiä huumoria.
T: toistaiseksi Nyybi Viipo allalla, alla vasta reilu 300 000km yhdistelmällä ilma koulutusta... Kolmannessa polvessa.
|
Joo, firma jolla on kiekkoautoja pystyy toteuttamaan keikat aikataulussa. Varsinkin jos firmaa ei kiinnosta milloin kuski voi ajaa laillisesti. kyllähän se on nähty niin usein et auton aikataulut on monasti tärkämpiä kuin kuskin.
Ehdin tos aikaisemmin ajaa pari vuotta digiautolla. Kerran varoitus toisen tauon ollessa 29min kun ois pitänyt olla 30min. Siis täys rikollinen.
Toisen kerran varoitus kun tuli vedettyä peräti 4 min yli ajoa. Eli 4h30min olikin huikeat 4h34min. Vartin tauko oli pidetty, lastauksia ja purkuja oli takana, ei siis ajettu edes putkeen.
Tän kytät katsoi "taskulaskimestaan"(kortti pistetään sisään ja laita näyttää vain valoilla päivien kohdalla pun., kelt. ja vih.) ja kun kysyin, et paljonko on ajettu liikaa, vastaus kuului "nyt ei ole kyse vain parista minuutista". Tän havaitsemiseen oli mennyt yli 15 min(pelkkä kortin luku, muu hulabaloo siihen päälle eli yli puolituntia tän takia parkissa)..Ei pyydetty edes tulostetta et oisivat tietäneet oikeasti paljonko oon yli ajanut.
Terveisiä vaan niille poliiseille. Paikka oli kehä III toinen pääsiäispäivä 08(Ennen lahdenmotaria, korkean kuljetuksen montussa, maija ja h-biili).
Toutiimi yritti tutkata pääsiäisen paluuruuhkaa, yllättäen ei yhtään autoa ajanut edes yli 60km/h siinä ruuhkassa. Kun ei yhtään henkilöautoa olleet saaneet, viitoivat mut hätäpäissään sivuun. Kysyivät kuis menee ja näytä kiekkoa. Kun sanoin et on digi, alkoi tapahtumaan. Kyttä alkoi huutaman toimistomaijaan "hei täällä on digikortti, HEI TÄL ON DIGIKORTTI!, onks meillä lukijaa" parikertaa juoksentelua maijan ja mun auton välillä. Sitten haluttiin kaikki autonpeperit ja mun kortit. Yli vartin kesti kehittää lukutaitoa et selvis mun paperit. Tällä välin ehdin ihmetellä poliisien tutkaus vimmaa. Tuli ihan mielen "majakka ja perävaunu". "Perävaunu" oli liki parimetrinen pysäyttäjä: puhelimen kans ensin kaistojen välissä, sit meidän puolen sivussa taas kaistojen välissä ja pois. "Majakka" oli metriseittemänkymmentä karvahattu päässä, korvaläpät irrallaan heiluen, toista jalkaa voimakkaasti linkaten: Milloin oli tien reunassa tutkaa sohien ruukaa kohti, milloin mun vieressä montun pohjalla sohien tutka käsi ylhäällä et osuis säde autoihin. Sitten kummatkin menivät maijan luokse ihmettelemään mun papereita. Tää "majakka" muisti aina vähän väliä sohia tutkaa liikenteen suuntaan(pelkäsin siinä tutkasuihkussa et saan syövän). Parikertaa juoksenteli montusta tien reunaan tutkaamaan. Mut ketään ei saanut haaviin kun autoa pukkas kahta kaistaa madellen.(Harmi etten tajunnut ottaa episodia nauhalle) Papereiden tutkijat hyppäsivät maijasta ulos, sitten tutkapari hyppäs maijaan ja kaasu pohjassa pois. Jäljelle jääneistä toinen hyppäsi h-biiliin ja peruutti sen ihan keulan eteen. Toinen änkesi hyttiin kertomaan et äsken olivat ottaneet joltain MAMUlta kortin pois kun oli kuulemma koko suku ajanut samalla digikortilla(ihmetyttää mitähän töitä MAMU oli muka tehdyt, päivänvalolla pimeitätöitä). Sitten iskettin varoituslappu allekirjoitusta varten. Kysymykseen paljonko on yli sanottiin "ei ole kyse parista minuutista mut nyt annetaan vain varoitus". Nimi alle ja kun kyttä huomas et alan ottamaaan tulostetta ulos, hyppäsi saman tien ulos ja niin kyttäauto suti paikalta vauhdilla pois. Minä saan tulosteen ulos ja lasken minuutit laskimella 4MIN YLIMÄÄRÄISTÄ AJOA. Olipa rikollinen olo

. Varoituslapusta ei saanut selvää kyttien nimistä jotta ois voinnut soittaa ja kysyä et "MITÄ V.....!
Toi neljä minuuttia tod.näk. tulee jo kun on joutunut pysähtelemään niin monta kertaa päivän aikana. Täähän on ainut helpotus ajoaikalakiin oikeen EU tasolta. Jos paljon pysähtelyjä digiautolla niin vartin saa katsoa läpi sormien. Tääkin on täysin kiinni siitä minkälaiset nakkisormet kytällä sattuu olemaan.
Ja tähän kaikkeen tuhlattiin kaikkien aikaa yli puolituntia.
Nää kummmatkin olivat eri jaksoissa(kortin 30vrk). Onneksi, oisin varmaan saanut sakon muuten näin huimasta rikollisesta toiminnasta jos olisivat sattuneet samaan jaksoon.
Tämmöiset muutamat minuutit kirjataan tilastoihin ja lehdet jaksaa kirjoittaa kuinka työaikarikkomukset on hurjassa nousussa.
Hesan satamassa sai yks kaveri 350€ kun yö tauko oli 6min liian lyhyt. Tää ei voi olla kohtuullista edes nyybien tai myytimiesten mielestä.
Silloin kun digipiirturit tuli pakollisiksi uusiin, niin olis pitänyt määrätä kaikkiin vanhoihinkin kiekkoautoihin vaihdettavaksi digi, esim. kahden vuoden viiveellä.
Nyt kiekkoautot saa kohtuuttoman edun keikkakilpailutuksessa. Sen huomaa kun samassa firmassa on kumpiakin, niin eipä kaikkia keikkoja voikkaan hoitaa digiautolla samalla rahalla/ajalla.
Monet hommat voi hoitaa yksi mies kiekkoautolla mutta digiautossa tarvitaankin kaksi tai peräti kolme vuorossa. Ennen oli ajoja jotka pystyi hoitamaan päivässä. Ja nyt digillä joutuu vajaan tunnin takia nukkumaan autossa, ym.
Mutta ei hätää nykyään ajellaan taas kiekkoautolla ja eipä ratsioissa tahdo auton touhut kiinnostaa juuri ollenkaan

. Metkaa miten digiautoissa ollaan kiinnostuttu minuuteista ja kiekkoautoissa tunneista.