Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k
ei kestä
|
taas aika huikea väittämä ettei tojon 8" kestä mitään!!! useamman vuoden omakohtaisella kokemuksella rohkenen väittää että 8" kestää hyvin suzukin painoisen kikottimen alla hyvin. itse olen ajanut hiluxissa sekä 4,56 ja 4,88 välitteisillä, renkaina käytetty pääsääntöisesti 38,5x15 tai 39,5x18 boggereita. etuakselissa kytkettävä lukko ja murroksina longfieldit. auton paino ajokunnossa noin 2000kg!! eli jos suzukissa ajettaisiin 33" renkailla ja painoa liki tonni vähemmän niin ei se ainakaan huononna tilannetta.
yhtään välitystä en ole saanut rikki, en tosin ole yrittämällä yrittänytkään niinkuin jotkut näyttää tekevän. sellaisia turmioita olen kyllä nähnyt ja kuullut tapahtuvan, myös paljon kestävimmiksi kehutuilla välityksillä. jos 8" kasaa ja säätää kunnolla niin hyvin näyttää kestävän, ja jos vaikka seuraavalla reissulla välitys hajoaisikin niin silti ne on mielestäni kestävät. tuttavapiirissäni on aika monessa autossa 8" tojotalaiset, ja vain muutamat heistä ovat turmelleet välityksiä ( ja paljon muutakin).
eli jos muuten tuntuu että suzuki kaipaa akseleita niin eikun hiluxin akselit alle! ja mielestäni ne on varsin järkevä vaihtoehto, suhteellisen kevyet, kaikkia osia saa helposti ja järkevällä hinnalla, yleinen 6-pulttinen jako, ohjauksen löytyy tehdastekoisia kestäviä palikoita esim. 6-laukeeva setti, ei tartte tehdä mitään kotiturauksia jotka ei kestä kriittistä tutkailua esim. onnettomuuksien sattuessa.....