Alueelle saavuttaessa kuljetuskalusto parkkiin niille merkitylle alueelle ja sit "kisaajat" autoineen toiselle kentälle ilmoittautumaan ja katsastukseen ja numerot tulee silloin autoihin.
Joo sen verran jo paljastellaan trial osuudesta, että jaksoja on 2.
Jaksot ajetaan molempiin suuntiin, eli jaksoja onkin 4
1-2 jakso on siis sama ja 3-4 jakso on sama. Siitä mistä ykkönen alkaa on kakkosen maali ja toisinpäin. Kokeillaan nyt tällaista, kun ei noita jaksotuomareita tunnu juuri olevan, niin koitetaan selvitä kuudella jaksotuomarilla ja kahdella jaksolla. Hyvä kokeilla, ku "kisa" muutenkin huumorilla tehty ja huumorilla pitää ajaakkin.
Parittomilla jaksoilla porttien numerot jää siis vasemmalle puolelle kulkusuunnassa ja ajetaan numerojärjestyksessä pienimmästä suurimpaan
Parillisilla jaksoilla porttien numerot jää oikealle puolelle kulkusuunnassa ja ajetaan numerot isoimmasta pienimpään.
Lähtöjärjestys on vapaa jaksoille. Eli ei varmaankaan kannata kaikkien rynnätä jonottamaan samaan paikkaan.
Vinssaukset ja muu avustus tapahtuu kuskien kesken, eli paikalla ei ole erillistä vinssi kalustoa. Eli pätkä on just niin kauan jumissa, kunnes joku toinen auttaa.
Virhepisteeet menee varmaan ainakin osittain trial sääntöjen mukaan, mutta melko varmasti joitain erikoisuuksia näihinkin tulee ilmoitteli Tare






