Viestiketju: Berttamiehille namia
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 13.12.2003, 13:42
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Nyt ei meikäläinen enää voi pitää turpaansa kiinni!

Tilasin itselleni noi kemin katsastuskonttorin paperit kun jostain kumman syystä kyseinen asia jollain lailla kiinnostaa. Hämmästys oli melkoinen kun todettiin, että paperit millä tämä legendaarinen ensimmäinen bertta on leimattu, on netistä tulostettu jenkkistandardin KUORMA-AUTON kokotaulukosta, siis ei henkilöauton kokotaulukosta niinkun pitäisi,printattu sivu ilman mitään oikeaksi todistusta tahi leimaa,mikä ei suomessa ole aikaisemmin kelvannut katsastuskonttorille. Toisekseen on ilmeisesti jostain huoltomanuaalista kopioitu sivu (jossa ne rengaskoot ovat) missä ei myöskään ole mitään toyotan leimaa tai mitään allekirjoitusta toyota group:ilta. Näillä papereilla on keskustelupalstatiedon mukaan leimattu sitten lapikas (280/85-16) jossa ei ole D.O.T hyväksyntää ja näin ollen rengas on katuajokiellossa. Jos tässä on ollu "pilkunviilaja" katsastamassa niin millainen on sitten liberaali katsastusmies. Jos näitä toyotia ei kutsuta takaisin AKE:n toimesta ja poisteta merkintää jälkikäteen, on jätkillä kyllä ainainen joulu!
En voi muuta kun onnitella, että tälläinen on menny läpi suomen vähintäänkin v****maisessa katsastuskulttuurissa.
Faktaa: 9,00-15 on oikeasti 744 milliä korkea kun katsotaan stro:ta OIKEIN! entä kun katsotaan tahallaan väärin? no sillon otetaan kyseiseltä paperilta 10,00-15 (joka myöskin on hyväksyttyjen listalla ko. paperin mukaan) kuorma-auton rengas joka on 925mm korkea joka oikeuttaisi laittamaan vaikkapa 39 tuumaisen renkaan autoon johon se ei VARMASTI mahdu.
Onkohan toyota tässä huoltomanuaalissa tarkoittanut henkilöauton 9,00-15 vai kuorma-autojen 9,00-15 renkaita mitkä ei autoon todellakaan vakiona mahdu? mietipä sitä!

Mitäpä tästä seuraa kun tietoisesti yritetään huijata viraomaista? no tietysti sen että kaikki aikaisemmatkin rengasmuutokset KAIKISTA maastureista otetaan todella tarkkaan syyniin kun kusetus paljastuu ja kaikki joissa havaitaan rikkeitä kutsutaan takaisin ja poistetaan rengasmerkinnät otteesta ja muutetaan vielä lakia tiukemmaksi. Lisäksi kaikki tulkinnanvaraisuudet ja päätösvalta poistetaan katsastusviranomaisilta ettei tälläista mokaa ole enää mahdollista tehdä konttoreilla. Toivottavasti olen helvetin väärässä!

Mutta toivotaan parasta ruusunpunaiset lasit silmillä ettei kukaan huomaa mitään koskaan ja kaikkiin toyotiin saa ikuisesti leimata mitä tahansa jättikumia....kiva kiva...







Vastaa lainaten