Viestiketju: Rocky 2.8d -->2.8td
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 30.10.2010, 19:03
Petek:n Avatar
Petek Petek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Pohjois-savo
Viestit: 248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VMika Näytä viesti
Tästä oli joskus kauan sitten pikku topic, mutten löytänyt..
Elikkäs nyt on kakkosautona 2.8d -89 hihnakoneinen pätkä rocky ja nyt aamulla ostin varaosiksi 2,8td -89 ketjukoneisen rockyn.
Ajatuksena viskata turbo hilut tuohon vapariin.
Muutama kysymys asiaan liittyen rocky tietäjille:
Eli vaatiiko sarjojen ja ahtimen laiton lisäksi syöttöpumpun vaihdon, muistan lukeneeni että alle kilon ahdoilla riittäs vaparin pumppu ja paljonko tuo turbollinen ahtaa vakiona, entä mihin kärsii nostaa ahdot vakio pumpuin?
Kuitenkin kait joskus tuo jakohihnakin vaihdettava niin samalla vois vaihtaa pumpunkin tarvittaessa
Onko noissa perus koneissa mitään muuta kuin kansitiiviste eroa esim. öljysprayt männille turbo koneisessa, tms.?
Ja lopuksi, saako 2.8td suht helposti minkalaisia tehoja irti koneen kestävyyden siitä pahemmin kärsimättä ja millä keinoin, cooleri minulla tuohon jo on.
Mikä tuossa muuten on vakio ahtimena?
moro...
en kyl tiennykkää et näitä rokin koneita on ketjulla... milnerr offroadista tilasin tiivistesarjat ja vaparin kans tiivisteessä ei ollu "liekkirengasta" mut eipä tuo turbonkaan tiiviste laadulla vakuuttanu... itellä --89 kori kans ja siihen oli näköjään vaihdettu vanhemmasta kone jossa jakopää rattailla... ja sit hajotin koneen omaa tyhmyyttäni.... vaihdoin uudemman vapari koneen jos jakopää hihnalla. Väliaikaisesti nyt ollu vaparin pumppu ja vakio turbo mut en oo saanu millää ahtamaan yli 0,6. turbon pumpulla suht pienellä syötöllä ahto 0,9. Isot pojat kertonu et ei yli kilon kannattas daihatsua rääkätä mut tiiä sit... No nyt ois tarkotus saada vaihdetuks turbon pumppu paikalleen ja kahtoo mitä se motti kestää... ja sit ku hajoo ni seuraavaks om605 tai om606....
Vastaa lainaten