Viestiketju: Ostettu D60 akselit.
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.10.2010, 16:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miks Dodgen akselit olis huonot? Eikö tollainen http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DANA-...item20b1f9c124 käy ihan hyvin aihioksi jos laittaa jotkut vahvemmat vetarit?

Tai sitten myyt miulle sen Ford 8.8 ja rakennan etusen D44 akselista. Siulle jää kaikki Suomessa myynnissä olevat D60 akselit
Lo pinion akseli edessä = pinioni rasittaa lautaspyörän "väärää" (heikompaa) reunaa eteenpäin mennessä, ja lisäksi kardaani roikkuu turhaan alempana - hi- pinion akseli tuo muutaman sentin lisää tilaa kardaanin alle. Maavaran takia jotkut käyttävät myös takana HP- akseleita, vaikka siellä se onkin LP akselia heikompi.

Toinen mikä noissa Dodgen varsinkin uudemmissa akseleissa on että niissä on unit-bearing navat joita et voi itse huoltaa. Vanhemmissa toki on normaalit kunnon laakerit. Ja lisäksi vielä Dodgeissa on jonkin verran D61 etusia, joissa nyt sitten oli jotain ongelmia, en vain enää muista mitä. Nämä ihan Pirate4x4:n ukkeleiden jutuista luettuna. Tietäen sen porukan autonrakentamis- ja murjomistaidot, niin luotan aika pitkälle siihen sakkiin mielipiteissään

Koitinkin soitella että noi mun pikkuakselit taisi jo mennä, tosin rahat ei vielä ole tilillä. En mä tartte kuin yhden D60 etusen, mutta sen löyt'minen kohtuuhinnalla onkin jo isompi urakka
Vastaa lainaten