Moi,
Antakaas vinkkejä ja mielipiteitä:
Mikä on todennäköisin syy kun kytkin hävisi yht'äkkiä totaalisesti muutaman kk seisottamisen jälkeen? Kytkin on pitänyt toisinaan ajossa ääntä mutta ei kokoajan vaan ihan satunnaisesti jo useamman vuoden ajan.
Ekana tuli mieleen Series Lantikoille kuulemma joskus tapahtuva kytkimen kiinniruostuminen vauhtipyörään. Kokeilin saamillani ohjeilla startata toistuvasti vaihde silmässä mutta odotettua irtoamista ei tapahtunut.
Toinen vaihtoehto tietty kytkimen pääsylinterin hapantuminen. Muita vaihtoehtoja? Voiko painelaakerin pettäminen aiheuttaa täydellisen toimimattomuuden?
Mietityttää vaan ne äänet joita se piteli ennen: joskus harvoin kovaääninen jyrinä kun painoin kytkintä, satunnaista koputtelua kytkimen suunnasta jne. Panee siis miettimään, että oiskohan koko kytkin jo päässyt elinkaarensa päähän?
Miksi näitä kyselen enkä vaan korjaa? Ei tallia ja Lantikan laatikon irrottaminen lienee aikamoinen prokkis ohjaamon purkamisineen. Eli tähän hätään ei viitsisi tehdä mitään ylimääräistä - kesällä sitten.
Ja siitä puheenollen: laatikko itsessään ei pidä ääntä mutta öljyt valuu laatikon ja jakolaatikon välillä eli tiiviste mennyt. Kannattaako mielestänne sinne uusia samalla avauksella synkkia, laakereita tms kun tiivisteet uusii? Ja kuka noita osaa E-Suomessa tehdä?
Kiitos!
Land Rover Seres IIA 88 STW -66 bensa