Nyt ois tultu tähän että bertalle pitäis saada pieni piristys/peräruiske tai miten vaan..
Valinnassa olis siis kaksi ahdinta tällä hetkellä joitten hinta lähentelee uloskantohintaa tai on jopa sitä, sopivuudesta tai koon riittävyydestä (turbon siis) ei kyllä ole hajua.
Vaihtoehto 1: Garret AiResearch
Ollut 2 vuosikymmentä isäukon tallin hyllyllä ja purettu pois kai jostain mehtikoneesta, "pitäisi olla" ihan toimiva.. Mutikka on jo nyt kotona ja lähdöt passaa oikein hyvin suunnitelmiin! Tietoa ja tekstiä laitoksen kyljestä.
MH 020 3A
3 228 752 R91
465778-9
A/R 82
Pakopuoli 50mm ja Imu 42mm, jos tää soveltuu täytynee tarkastuttaa kunto vielä jollain osaavalla. Päittäisvälystä ei kuitenkaan juuri tunnu ja siivet ei tapaile seinille niin ei varmaan ainakaan täysi susi..
Pari kuvaa
http://i1109.photobucket.com/albums/...1102010995.jpg
http://i1109.photobucket.com/albums/...1102010999.jpg
Siivet näyttää helevatan paksuilta! Liekkö valametista kun on punanenkin..
Vaihtoehto 2: Scwitzer S2
Tään ahtimen historiikki tiedossa, on ollut 2 kesää venekone käytössä ja varmasti ehjä ja vähän käytetty! Tällä hetkella kiinni siis volvon TD 40 kutoskoneessa joka seisoo metsikössä, tään berttaan saanti vaan aiheuttaa varmaan jonkin sorttista korvausmenettelyä..

Lähdöt ei omiin suunnitelmiin optimaaliset mutta suunnitelmiahan voi aina muuttaa..
Tietoja mutikan kyljestä:
Scwitzer S2
Model: S2 A
RSM6 (Imupuolelta)
DHS6A 1/2 (pakopuolelta)
Pesien koosta ei tietoa kun ei ollut mittaa mukana ja pakopesä olikin piilossa, kompurapuoli ei kyllä näytä valtavalta..
Kuva
http://i1109.photobucket.com/albums/...1102010989.jpg
Kaikki asennus ja säätöjutut tullu luettua tarkkaan joten vielä kun saisi tietää soveltuuko nuo tuolle bertan 3 litraselle B padalle ja kumpi olis parempi vaihtoehto niin eipä olis riemulla rajaa..

Tiiä vaikka pääsis viikonloppuna rakentelemaan laipat yms, ja ehkä tuon kylkiputken tuottama mökä sisälle vähentys strategisesti samalla.