En mittään tiiä, mutta mittaisin kokonaispituuden, joka pitää kopalle saaha ja sitten halkaisijat molemmista kopista, jossa ovat sopivalla mitalla samat, jolla se kokonaispituus saavutetaan.
Sitten kiinteästä kopasta riittävällä turvamarkinaalilla rälläkällä poikki ja sorvilla mitta halutuksi. Irtokoppa suoraan sorviin ja siinä poikki. Loota ja kone nippuun pystyyn, painelaakeri paikoilleen ja haluttu asento kohdilleen.
Liikutetaan niin suoraan, kuin saa, eli mitä vaihdeakseli antaa myöten ja katsotaan keskikohta välyksille.
Hitsataan heppi jollekkin laidalle. Mitataan ja merkataan välys, jonka jälkeen hitsataan heppi 90 asteen kulmaan edelliseen heppiin, joka sitten irrotetaan. Samoin liikutellaan ja laitetaan välykset tasan ja hitsataan kunnolla heppejä ympäriinsä.
Irroitetaan osat ja hitsataan ympäriinsä kiinni. Tietysti ennen hitsausta on putsattu 5cm matkalta kaikki paska ja maali pois niin hyvin, kuin voi. Mielellään vaikka lämmitetty parin sadan asteen verran paskojen poistumisen avuksi.
Sorvataan kaaveli suoraksi mieluiten molemmilta pinnoilta.
Asennusta ja kova käyttöä.
|